Monday, August 19, 2013

hari aku minggu lalu .

... salam ..

benarlah bidalan orang
sahabat itu cerminan buat diri kita

cermin yang kita lihat hampir setiap pagi
cuma merupakan pantulan luaran buat diri
bukan dari hati

sementara sahabat pula
pantulan akhlak dan peribadi yang dipunyai diri

buat sahabat setia
yang tabah mendengar semua kekasaran yang ada
menerima kekurangan yang tersedia ada
yang tetap setia walau suara setinggi mana
dan dalam gelak ketawa
kita masih tetap menangis pada sang Khalik
tetap berusaha menggapai manisnya iman
walaupun serinngkali kita jatuh
malah terhimpit jua dengan urusan dunia

tapi selagi Dia ada
moga ukhuwah yang terbina
tetap kekal
manis dan cuma untuk Dia

terima kasih
untuk coretan 130813
aku tidak sedar hari itu sudah berlalu
hampir seminggu
atau lebih

dan usia aku juga
semakin bertambah
hingga aku sendiri sering tertanya tanya
no berapa milik aku
apa terus bertambah
atau bakal terhenti nanti

dan melihat coretan itu juga
tiada aku sangka
tarikh itu cantik
tersusun kemas
semoga kehidupan ini juga
tersusun kemas dengan syriat dia

sebaik baik pujian itu kita kembalikan kepada yang berhak
kerana sesungguhnya
tanpa Dia
tidak mampu aku mempunyai 
semua pendirian yang aku genggam
semua rasa yang aku tahan
dan semuanya

terima kasih ALLAH
nikmat umur yang masih berpanjangan
:')




1 comment:

nuha said...

fi hifzillah :')