Sunday, June 30, 2013

10 hari pertama

... salam ...

lama benar rasanya
terlalu ralit dan asyik dengan alam realiti
sampai buat aku lupa dengan kewujudan kamu
kamu sang setia yang sering ada
untuk mendengar sgala curahan jiwa
maafkan aku blog
:)

Alhamdulillah
aku berada di fasa baru dalam usaha menamatkan degree setahun lagi
insyaAllah
masih gagah berjuang
ye , barangkali gagah tidak melambangkan ketabahan
kerana aku sudah hilang ketabahan
kecekalan juga kekuatan

cerita senarai tampal
masih beku dalan hati
masih kaku dalam fikiran
dan penutupnya ?
senarai tampal sudah ditutup
buat hati dan jiwa aku terus melongo
antara kesal atau kecewa
ah , sudah aku persetankan ia
...

impian dan cita cita
tidak ramai yang mengerti
mengerti perjuangan yang aku perjuangkan
tangga yang aku tatih sejak aku kenal erti belajar
sejak aku ajar otak untuk berfungsi
tidak ada yang mengerti
belum lagi barangkali
...

cerita gelang patah
ah , aku menjadi sang setia pada bumi UTM
siapa sangka
saat semua orang berpusu pusu pulang ke kampung halaman
aku masih tersangkut di bumi ini
bumi UTM yang sering dirindu
ya , dirindu

Alhamdulillah
He know the best
and i think this is the best
Industrial Training
Flextronics yang sudi melamar
setelah aku dicemuh oleh Sharp
ah , biarkan
what u give , u get back

10 hari pertama menjalani latihan industri
belum cukup bagi aku
sangat belum cukup untuk aku bermesra
bergelak ketawa
bercerita
belum cukup untuk semuanya
belum cukup untuk menjadi diri

ah DIRI !
bantulah diri sendiri
siapa lagi mahu membantu kamu !

10 hari pertama
masih aku menyesal
dengan kata kata spontan yang muntah dari bibir
pemikiran yang tidak jelas
dan semuanya

10 hari pertama
cukup buruk bagi aku
tapi bila aku cuba kembali kepada Dia
10 hari pertama ini yang terbaik
sekurang kurangnya

aku belum kene maki
aku belum kene buat kerje yang merepek
aku belum dikerah sepenuh tenaga
aku belum lagi disindir
aku belum lagi dihukum

ye , belum lagi
dan aku harap tidak
insyaAllah

jadi , 10 hari pertama aku
Alhamdulillah ,
terima kasih ya Allah

beri aku sv yang tidak membebankan aku
beri aku rakan rakan sekerja yang berlainan jantina
mungkin aku perlu membina soft skill
beri aku banyak ruang untuk muhasabah diri * sebab xde keje
beri aku kesempatan

terima kasih ya Allah
moga 10 hari kedua nanti
ada sinar buat mentari yang suram ini

Rabbi yassir wala tu'assir
rabbi tammim bilkhair

:)








No comments: