Thursday, February 21, 2013

Angan dan Impian :)

... salam ...

lama sungguh aku melupakan kamu . maafkan aku ,, hidup ini menjadi terlalu indah dan sempit untuk dikongsi bersama . kali ini baru dapat aku bertenang . bertenang dan bertentang mata dengan skrin dan memerah otak . agar longokan kata dapat aku susun dan cantumkan .

impian . impian yang terlalu banyak berada di fikiran . cuma ada satu impian yang aku letakkan dia di ruangan angan-angan . kerana aku fikir tidak mungkin akan terjadi . walhal aku terlalu berharap ianya akan terjadi . tapi kerana aku yakin itu mustahil , tidak pernah sekali aku mohon pada Dia , agar angan itu terlaksana . 

tapi itu semua dusta barangkali . dusta yang menidakkan keinginan hati . kerana Dia terlalu memahami aku . Dia beri aku kesempatan menjadikan angan - angan itu kenyataan . mengukir mimpi - mimpi indah .

dan nikmat Dia yang mana lagi aku dustakan ?


pantai pasir lanun . pantai pertama Reddy menjengah . setiap tatapan lens Reddy , tak lupa aku panjatkan kesyukuran pada Dia dengan nikmat pancaindera yang menatap setiap keindahan yang dia berikan , juga dengan kewujudan Reddy . indah , terlalu indah hingga apa yang Reddy ketik tidak seindah apa yang aku bisa lihat . barangkali juga ia menjadi terlalu indah dek kerana ini angan jiwa aku . deruan ombak yang menjadi halwa telinga , buat aku kerdil . kerdil dalam menjadi hamba Dia . Maha Hebat Dia menjadikan sesuatu .

berjalan bersama deruan ombak dalam keheningan malam. duduk dan merasai butiran pasir . aku pejamkan mata , biarkan deruan angin menjamah indah wajah , dan tubuh dibalut kedinginan malam.perasaan ini yang aku impikan . cuma aku dan karya Dia . 

terima kasih Allah
Alhamdulillah
:)







No comments: