Monday, January 28, 2013

trip

... salam ...

cuti
its been 2 weeks already
tomorrow the trip will begin
insyaAllah
:)

safe journeys 

Friday, January 11, 2013

hati

... salam ...

aku masih mahu mencoretkan sesuatu . tentang hati . sukar benar rasanya menjaga hati . dan bila kita yang menjaga hati , Allah ! masih ada yang cuba menjentik hati .

hati itu aku cuba kaliskan , biar debu dan kotor terlerai . cuma kadangkala , syaitan itu punya pelbagai cara . dari setiap selekoh yang dia punya dia akan cuba . dan tinggal diri kita . yang istiqomah atau gagal terjatuh .

ada satu hal yang aku gemar bila bersahabat . bila aku dan dia . tidak bicara sekali soal jodoh . soal cinta jauh sekali . jazakillah ya ukhti .

kadang - kadang aku sendiri gentar . bila remaja terlalu enak bicara tentang cinta . Allah . aku jadi malu sendiri . cinta itu hadir bila kamu sudah bersedia . tapi bagaimana kamu bisa bersedia , sedangkan Cinta yang membenarkan kamu bernafas di muka bumi ini belum lagi kamu peroleh . bilang dengan jari umur yang Dia beri pada kamu . selayak apa kamu balas cinta Dia . selayak apa yang kamu beri hingga indah benar kamu bicara tentang cinta lain . malu . malu pada diri kamu dan aku .

dengan hati yang sering berbolak balik . antara laungan azan dan movie yang hampir 3 minit untuk habis . mana satu menjadi pilihan kamu . Tiang Agama yang ibu dan bapa terapkan pada kamu ? atau hiburan dunia yang kamu kutipkan dalan perjalanan umur yang meningkat . mana pilihan kamu ? dan itu yang kamu bilang kamu sudah bersedia . dan di canang pada dunia kamu sanggup menunggu untuk dia mengambil kamu secara sah . Ah , dunia . sedangkan Dia yang sering menunggu kamu bersujud kembali pada Dia tiap waktu , tapi kamu ? tidak sekelumit mahu meraih panggilan Dia .
atau kamu tunggu panggilan Dia yang terakhir ?

zalim . ye , kamu sedang menzalimi diri . dengan menunjukkan pada dunia kebodohan yang kamu punya . kebodohan menjadi hamba cinta yang kamu agungkan .

dan kini , aku sedang menulis dengan jiwa kemarahan . marah pada sekalian mereka yang kehidupan penuh dengan cinta yang mereka anggap bahagia . 
lebih baik aku hentikan , sebelum aku kemarahan ini membuatkan aku mencampakkan kebodohan yang aku punya menjadi tatapan semua .

noktah dunia 

Thursday, January 10, 2013

Advanced Electronic UTM

... salam ...

paper keempat
merangkap paper kedua penutup tirai

2jam 30 minit
exam yang paling tenang dan perlahan sekali aku buat
sebijik sebijik aku tulis
dengan tulisan yg kemas 
dan circuit berwarna warni

5soalan
aku buat 2jam je

5 soalan
semua ni xde pon dalam past year
soalan yang tak pernah aku jumpa

5soalan
aku buat ikut kefahaman aku
kalau Dr. x faham
maksudnya aku sudah terlebih faham
hoho

Tawakal je la
usaha sudah
:) 
insyaAllah
kalau ada rezeki
ada lah jua

next week last paper
:)
ade org uh nhak buat briefing LI
gilo betul.
org nak balik
nak briefing bagai
dulu mse awal2 xnak briefring
borang da hanta dah kot
=.=''

..............................................

Wednesday, January 9, 2013

sendiri

... salam ...

sendiri
5 hari lagi
untuk cuti cuma sebulan
tapi percayalah
sebulan sudah buat aku rindu
untuk berteleku kembali
Allah
:)

5hari
untuk aku sendiri
Alhamdulillah
aku x pernah merasa sepi
kerana aku tahu
Allah itu xpernah meningalkan hambanya
cuma hamba Dia
yang selalu lupa Dia
tapi kembali bila kesusahan melanda
Allah

aku menjadi manusia yang senang
dengan usaha masih merangkak mencari diri
semuanya aku sandarkan pada Dia
walau kadang hampir jatuh tersungkur
tapi mujur
kitab yang menjadi pegangan 
beri keajaiban pada diri
ajaib dan indah
ketenangan yang x dijaja di pasar2
Allah

ikhlas dan sabar
dan akhirnya aku terus tersenyum
tersenyum
kerana Dia nampak aku
lalu aku diuji
Allah

x perlu bicara pada sesiapa
aku khuatir jatuh pula fitnah
lebih teruk pula itu kategori umpatan
x perlu aku bicara
kerana Dia tahu
itu ujian kecil buat aku
Dia mahu titis - titis jernih itu
mengalir cuma pada Dia
pada Dia
bukan pada hambanya yang lain
cuma pada Dia
ALLAH

Oh Allah , terlalu besar nikmat yang Engkau kurniakan .
pada aku , dia dan kami . sedangkan kami masih menzalimi diri . 
Maka dengan itu , berilah kami petunjuk Allah .
Biar kami sering berada dalan kebenaran.
Aamiin

...

p/s : tomorrow got paper :)






Monday, January 7, 2013

Etika Profesional UTM

... salam ...

third paper for semester 5

alhamdulillah
walaupon bace caca marba
ingat sane sikit sini sikit
Alhamdulillah
ade jugak point nak tulih buat essay

get ready for thursday
second last paper 
and 
its Holiday !!
:D

Sunday, January 6, 2013

Financial Accounting UTM

... salam ...

paper kedua semester 5

Alhamdulillah

soalan utama balance
for first trying
terus balance
rase mcm nak melompat jugak kat situ
sambil buat sujud syukur

4 soalan
insyaAllah

jika itu yang terbaik
maka itu lah rezeki yang aku punya
;)

.......

get ready for tomorrow
:)

Wednesday, January 2, 2013

electromagnetism UTM

... salam ...

first paper semester 5
3jam
6soalan

3soalan pertama
insyaAllah
alhamdulillah

3soalam seterusnya
masha'Allah
lailahaillallah

trust me
kalau paper ni aku cemerlang
itu bukan kerja aku
tapi kerja Dia

...

get ready for akaun :)

Tuesday, January 1, 2013

FINAL :)

... salam ...

januari
permulaan untuk pengakhiran semester ini
insyaAllah

selamat menghadapi final exam
semoga ikhlas

...