Monday, November 5, 2012

terima kasih :)

... salam ...

kadang kadang jiwa rasa rimas
rasa berat
rasa susah
tidak ikhlas
rasa payah

dalam kesibukan aku melakukan bende A
muncul sahabt bertanyakan bende B
ALLAHUAKBAR
betapa susah untuk aku menolak
dan seringkali juga tersentak di hati
merungut di jiwa

aku adukan pada sahabat

betapa aku tidak ikhlas
betapa aku rasa bersalah
betapa aku mahu membantu
tapi mereka tidak membantu diri sendiri
betapa aku sedih
bila mereka cuma muncul bila ade yang diperlukan
tapi melupakan aku bila semuanya habis

ah Tuhan
ini ujian kah ?

..............................

aku bertanya sahabat
dan dia menjawab

kau punya apa yang mereka tidak punya
maka berkongsilah

''dan BERSABARlah, kerana sesungguhnya ALLAH tidak menyia-nyiakan pahala orang yg berbuat kebaikan..''
Hud:115


..............

aku diam terpaku
benar
apa yang dia kata itu benar
nikmat yang Allah beri pada aku
cuma pinjaman
kalau aku berasa penat dan lelah
apa aku bersedia Allah mengambil semula pinjamannya ?
kalau aku tidak mahu berkongsi 
apa sedia aku kehilangannya

Alhamdulillah sahabat
menjadi mata tatkala aku buta
memberi cahaya tatkala jalanku gelab
memberi ruang saat semuanya sempit

terima kasih Allah
kerana aku sering memohon kekuatan
dan kau hadirkan peneman bicara
saat gusar dan indah
terima asih Allah
maha suci Engkau
menjadikan ukhwah ini indah

.....................................