Sunday, September 16, 2012

hope .

... salam ...

alhamdulillah
minggu pertama kuliah
:)

cuma , ada beberapa perkara yang menganggu fikiran aku
perihal sahabat :)

aku kenal setiap dari sahabat aku
bagaimana perilaku mereka
hati dan jiwa mereka

dan aku mengerti
wajahnya lebih gembira
alhamdulillah , aku turut bahagia

cuma aku berdoa pada yang Esa
agar dia mengerti
ada perkara yang lebih menuntut perhatiannya
ada tanggungjawab yang perlu dia sempurnakan
ada agama yang dia harus utamakan selain perasaan dan jiwa dia
biar dia tidak lalai dengan yang Maha Agung

secara jujur , aku sendiri takut
bila dia mula rapuh dengan kasih sayang yang menjadi fitrah pada setiap manusia
aku mahu membantu
tapi siapa aku ?

aku cuma seorang sahabat yang lemah
mampu mendoakan dia menemui bahagia
dengan jalan yang dia impikan 

.........

aku menjadi sahabat yang gagal
bila aku tak mampu menegur dia

...

1 comment:

nuha said...

pray for her..
insyaallah..:)