Friday, August 31, 2012

Thursday, August 30, 2012

Wednesday, August 29, 2012

Monday, August 27, 2012

tradisi raya

... salam ...

tradisi riang ria raya
:)



the family
:)
acara wajib setahun sekali
insyaAllah


Sunday, August 26, 2012

Riang Kuih Raya

... salam ...


baru terasa rajin
mengabdikan memori
buat ingatan nanti
:)

1. chocolate rangup


2. biskut aiskrim


3. biskut coklat rice


4. biskut dahlia


5. biskut butter rangup


6. cornflakes


7. biskut bijan


8. biskut hati coklat strawberi


9. biskut susu


10. biskut bunga kopi


11. biskut suji


12. biskut kacang


13. biskut badam


14. biskut almond


next ialah kuih yg x display kat depan
nak amik gamba pon malas 
 haha 
:)
15 . tart gulung nenas
16 . tart bunga nenas
17 . bunga dahlia nenas
18 . biskut coklat cip gergasi

p/s : ade lagi gamba . mane si rajin hilang .





Thursday, August 23, 2012

Syawal 1433H

... salam ...




salam aidilditri
maaf zahir batin
:)




Saturday, August 18, 2012

~ ramadhan #29 ~

... salam ...

alhamdulillah
sampai ketemu lagi
ramadhan
insyaAllah 

Tuesday, August 14, 2012

~ ramadhan #25 ~

... salam ...

kakak nak hadiah apa ?

aku terlupa soal hadiah .
aku juga hampir terlupa untuk meraikannya .
pada aku cukup hanya doa.
dan cebisan ingatan dari teman2 yang xpernah lupakan aku .
hari semalam sama seperti hari di tahun sebelomnya .
aku memang x gemar gemburkannya .
cukup untuk mereka yang benar2 mengingati aku .
aku cuma dapat kurang 10 ucapan dari sahabat .
bagi aku itu cukup .
kerana mereka sahabat sebenar .
dalam beribu teman yang lain .
terima kasih sahabat .
atas doa kalian .
:)

p/s : alamak , ade orang dah letak gambar kueh raya lah !

Monday, August 13, 2012

~ ramadhan #24 ~

... salam ...

tak banyak menjadi coretan
cukup buat diri dan sahabat

:)

selamat hari lahir gadis
...

Sunday, August 12, 2012

~ ramadhan #23 ~

... salam ...

pelita
:)

malam tujuh likur

......

Saturday, August 11, 2012

~ ramadhan #22 ~

... salam ...

macam mana kata sayang 
tapi masih tak sempurna

bukan mencari kesempurnaan
tapi usaha menyempurnakannya

sempurna bukan cuma perkataan
tapi melalui hati  ...........

.............


maaf
ini aku yang kini
terlalu malas menggapai kamera
entah mane hilang gile aku pada kamera
jangan ditanya 
melihat gambar saja aku tak mampu

tapi aku janji
nanti aku upload gambar kuih raya
tapi masih boleh percayakah janji ini ?

jika lembu berpegang pada tali
manusia berpegang pada janji

apakah aku masih manusia ?

Friday, August 10, 2012

~ ramadhan #21 ~

... salam ...

jadual terganggu
ikhlaskan saja
kita membantu
bagi manusia yang memerlukan 
:)


kadang kadang kita memang mengakui konsep tawakal
tapi sebagai manusia biasa kita memang tak lari dari satu perbuatan bernama kesilapan
kesilapan yang sering kali di dorong oleh satu benda unik bernama perasaan
perasaan bahagia , gembira , sedih dan segala macam yang ada
semua benda unik ini mampu mendorong manusia melakukan kesilapan

oleh kerana diri yang tersangat teruja
teruja hingga terlupa mengucapkan INSYAALLAH
pada sesuaatu perkara yang telah sangat diyakini

tapi kuasa ALLAH sangat besar
terlalu kerdil bila nikmat ditarik
cukup sebentar
buat diri ini muhasabah kembali
terduduk dengan kesilapan diri

dan itu tanda ALLAH sayang
dia memberi sakit
pada hambanya yang hampir telupa
bahawa apa yang dilalui ini
semua dariNya

terima kasih ALLAH
alhamdulillah

p/s : bagai ada telepati rasa sakit kita


p/s :  5 adunan berjaya semalam . alhamdulillah :)

p/s : tiada adunan hari ini

Thursday, August 9, 2012

~ ramadhan #20 ~

... salam ...

erm , kuih apakah yang menjadi pilihan untuk di uli ??

10 malam terakhir
tahun ni puasa 29 hari je kan ?


Wednesday, August 8, 2012

~ ramadhan #19 ~

... salam ...

2 hari lepas

" korang ni macam kembar lah ! "

kembar

bukan muka yang menjadi pertaruhan
tapi keberadaan berada di tempat yang sama
lebih tepat lagi perkataan belangkas
cuma mungkin belangkas itu nampak educated dan sotisfikated.eh?
haha

aku dan dia
punya hala tuju yang sama
cerita yang sama
dan sering bersama tapi kami tetap berbeda

dia tinggi , aku rendah
dia peingat , aku pelupa
dia rider , aku driver 
dia wifi , aku bb
eh ?
haha

biarlah , yang penting kami punya matlamat yang sama
berkongsi cerita yang sama
dan perang bakal berlaku
perang kuih raya !
:D

p/s : kuih suji 2 adunan . 


Tuesday, August 7, 2012

~ ramadhan #18 ~

... salam ...

bukan pakaian baru yang wajib ada pada hari raya
tapi pakaian terbaik yang kita punya
yang terbaik tak semestinya yang baharu 
:)


Monday, August 6, 2012

~ ramadhan #17 ~

... salam ...

nuzul Al-Quran


:)


p/s : baru habis goreng tepung 2kilo 


Sunday, August 5, 2012

~ ramadhan #16 ~

... salam ...

dulu anak sakit , ibu sanggup berkorban
tapi sekarang ibu sakit , anak berkira untuk berkorban

ini fenomena biasa
sering disaji jadi tontonan mata

tugas kita ?
doakan mereka
kerana hidup ini umpama roda
punya hukum karma
punya hukum dunia

apa kita lakonkan masa kini
bakal kita saksikan nanti masa depan

.......



Saturday, August 4, 2012

~ ramadhan #15 ~

... salam ...

separuh masa terakhir
:)

Thursday, August 2, 2012

Wednesday, August 1, 2012

~ ramadhan #12 ~

... salam ...

oh ye
aku tersenyum bangga bila sahabat aku yang kecil molek itu pon juga dapat dean list
alhamdulillah
:)

nak dapatkan susah
nak kekalkan juga sukar
tapi semuanya menjadi manis
bila kejayaan itu ada dalam genggaman
tapi berjaya itu bukan tanda harus berehat
berjaya itu cuma permulaan
permulaan pada sebuah pilihan
pilihan untuk terus berjaya
atau pilihan bermegah dengan kejayaan itu

pilihan .
masih tetap di tangan si berjaya

untuk terus berjaya
atau jatuh tersungkur dengan kejayaan lama

alhamdulillah
semoga aku dan kami
menjadi hamba yang bersyukur 
dengan nikmat kejayaan yang Allah pinjamkan ini
insyaAllah

:)