Thursday, May 10, 2012

night before exam

... salam ...

aku punya satu sikap yang sampai sekarang masih under construction untuk dilabelkan
ianya akan berlaku sehari sebelum kuiz , test malah final exam juga

saya seorang yang sangat tidak menyukai kerja last minute 
walaupun kadang - kadang terpaksa melakukannya dalam keadaan last minute
but i really hate it
i do

dan saya sangat teliti dalam setiap perkara yang saya mahu lakukan
walaupun xsemua perkara
tapi hampir semua
buktinya, even kalau cuti balik kampung seminggu je ,
barang yang saya bawa balik kerumah mesti penuh unser sampai kene nak buka seat
u see ??
eh , itu termasuk teliti ke ??

contoh yang lain
bila di mana ianya ialah kerja kerja seperti nota , tutor dan sebagainya
kalau orang lain sibuk fikir lame untuk memahami dan mendapat kefahaman
saya juga begitu
tapi saya berfikir lebih lama untuk menyusun bagaimana harus saya menulis
nakk pakai point atau number
nak tulis pen warna apa
nak tulis tengah atau tepi
dan yang paling penting
saya mahu kerja saya kemas dan teratur
dan juga saya paling x suka stapler kerja kerja saya
kerana bagi saya stapler mencacatkan kertas saya
*sangat melampau

tapi sebenarnya bukan itu yang saya mahu cerita 
saya mahu cerita tentang sikap yang saya x tahu nak describe sebagai apa
over confident atau well prepared atau owesome atau gila

disebabkan saya amat membenci kerja last minute
jadi saya prepare awal
bila saya dah prepare awal
dan bila tibanya esok nak kuiz or test or whatever it is
malamnya
 akan ada satu perasaan yang membuak buak untuk study subjek lain 
akan ada satu perasaan yang x terkawal untuk x tengok balik apa yang saya dah prepare sebelum ni
akan ada satu perasaan yang memang langsung xdapat dikawal
at last , 1 jam sebelom tidur baru tergerak nak tengok balik apa yang dah diprepare seminggu sebelum
seminggu sebelom ok ..
adalah sgt lama dan probability unutk lupa sgt tinggi
dan waktu itu baru saya sibuk nak menghafal 
and whatever it take dengan keadaan ngantuk

but Alhamdulillah ,
so far my result were quite good
even malam sebelum nak exam memang macam  meroyan
tapi saya bersyukur kalau perasaan nak study subjek lain muncul
tapi rasa nak hantuk kepale kalau tibe2 rase nak tengok movie malam sebelum exam 
erghh ..

p/s : esok kuiz SoLid :)

No comments: