Monday, April 2, 2012

... salam ...

orang kata bahasa itu jiwa bangsa .
tapi pada aku cukup lah bahasa itu dapat menyampaikan apa yang ada di hati
noktah.

kadang kadang manusia ini degil bukan
masih meneruskan tabiat lama
walaupun sudah terima padah yang dahulu
perlu sering kali di ingatkan ?
perlu seringkali bertelagah kerana perkara yang sama ?
perlu rasa iri ?
perlu semua yang membusuk kan jiwa ?
perlu ? perlu ?

aku ?
sudah kerap kali melepaskan lelah
melihat manusia yang tetap sama
menuding jari pada yang harus dipersalah
berkata kata pada yang harus diperkata
tanpa mahu melihat cacat dan jeleknya diri

sudah .
memang harus aku rasa mahu menyudahi segalanya
untuk apa aku teruskan bila jiwa seringkali menjerit kemarahan
untuk apa aku terus ketawa bila hati selalu rasa perihnya jiwa
untuk apa lagi aku terus ceria tapi sakit ini tetap menghiris pedih
untuk apa lagi semua ini
soalan yang sama tapi x berkesudahan jua

ikhlas .
aku cuba ikhlas
aku cuba lagi tersenyum
tapi aku x lupa yang aku cuma manusia biasa
aku bukan robot
robot yang x memahami jiwa manusia
robot yang x sedar kesilapan diri
robot yang x megenal keindahan alam
robot yang bertuan tapi x punya Tuhan

ya benar
aku bukan robot
aku cuma gadis biasa
yang mampu lagi tersenyum hingga ke hari ini

p/s : i will never give up my life just because of people that do not know me .

No comments: