Saturday, April 21, 2012

6 minggu lagi .

... salam ...

ini aku 
berusaha mengejar dunia
demi melengkapkan kepingan kepingan kejayaan yang aku mahu coretkan
walau terkadang aku sendiri merasa lelah
betapa harus aku bersungguh untuk keduniaan yang tercipta ini
hingga terkadang aku sendiri lalai pada Nya
terlalu gesa aku menghadap Nya
terlalu lewat aku berbicara bersama Nya
sering saja alpa mengingati Nya
hmm ........

6 minggu lagi
harus aku berteleku menelaah
memendekkan waktu waktu aku ketawa
memperlahankan semua gerakan yang tiada bertujuan
berusaha memujuk hati agar tidak lagi berkarenah 

duhai sahabat yang kejauhan 
6 minggu lagi jua buat diri mu
dan berteguh hatilah kamu
dengan anasir anasir yang harus kau hadapi 
jua segala macam perkara yang membuat kau tabah
yang terpenting mempelajari sebuah keikhlasan
agar kau senantiasa redha dengan ketentuan Nya

p/s : i should cut all the thing that make me unfocus ! 


No comments: