Wednesday, March 7, 2012

... ini gile ...

... salam ...

jiwa aku mahu bermonolog
aku sedang kaku menghadap buku kuliah
otak aku berusaha keras dengan suasana yang sunyi 
ye sunyi
sunyi sangat hingga mampu aku mendengar detik detik jam
ye sunyi tanpa bunyi kipas
harus lah kipas x berbunyi sebab kipas aku rosak
ye suasana sepi
sepi sekali membuat aku stress nak imagine paksi paksi x , y , z 
stress aku nak duk bayang 3dimensi punye cerite paksi ni
............................................................................................
tanpa kipas . suasana sgt sepi .
tiada bunyi kipas , buat aku dapat mendengar detik detik waktu yang terus berlalu
tik tik tik tik
ah , ironi atau sadis ??
akhirnya aku keluarkan bateri jam
tiada lagi bunyi tik tik tik
dan aku sendiri yang gagau nak tengok waaktu pukul berapa
=.=''
............................................................................................
aku x sedar betapa pentingnya kipas 
bukan kerana anginya sahaja
tapi bunyinya juga
betapa bunyi kipas dapat membuang rasa sunyi yang ade
betapa bunyi kipas dapat menghalang aku mendengar bunyi cengkerik atau katak di luar
juga bunyi waktu  yang kejam terus berlari tanpa mahu menunggu aku
ye kipas . bila kau kaku diam membisu di atas syiling itu
cukup buat aku rasa sendiri tak berteman
.............................................................................................
gila . 
manusia mana yang gila
x menghargai apa yang ada
sama seperti aku yang kehilangan kipas
kehilangan kipas buat aku diganggu bunyi jam
dan bila aku matikan jam
aku sendiri sedar yang aku perlukan jam untuk meneruskan hidup
tapi macam mana harus aku bertenang kalau jam itu terus mengangguu aku setiap saat yang dia wajib berdetik .
gila !
celah mana lagi harus otak aku berfikir kritis dan kreatif !
itu belum masuk cerita jiran aku nun jauh kat sana duk pasang lagu dye mase aku  nak tdo .


ah solid state . please be nice .

No comments: