Wednesday, March 28, 2012

3 days before april .

... salam ...

3 days before April :)
About 1 week and half before midsem holiday :)
The truth is I don’t feel excited for going home
Like seriously I’m not kidding 

yeah . 
My life been great :)
I’m not lying
Please trust me

So far ,
Just I said life is being great
March was awesome
With study , tutorial , study
The thing that make me focus more than anything in world
I feel like needed when I studying
I did feel it
That feeling that I never have
Never
J

My friends
They had their own problem
I just wish I had the time to spent more for them
But I could, I could stand 24/7 for them
I hope that they grown well with all these suck things
But to me, the truth is
These all suck thing make we learn about our life
Make we learn how beautiful path to go
How great for making a solution
We both learn
That our friendship is because of ALLAH
Then we let it to ALLAH
Because He knows better
Yup , He knows better than me and you
J


p/s : kalau jiwa terlalu asyik dengan cinta , mana letak cinta kita pada pencipta ?

Saturday, March 24, 2012

lebih manis

... salam ...

 Satu demi satu
Kelopak hati jatuh ke tanah
Semuanya bermula
Bila kau susun satu-satu baja buruk
Kata kau, itu untuk aku
" Supaya engkau segar. " 



satu demi satu
kepingan hati mula berderai
semuanya bermula
Bila kau susun satu satu kepingan kaca yang kau anggap permata
Kata kau , itu untuk aku
"supaya engkau lebih bersinar" 



satu demi satu
kelopak hati kembali mekar
semuanya bermula
bila ABUYA kalungkan rantaian zikrullah
kata ABUYA , itu untuk anakku
" supaya tetap kau bersama Nya"

:') 


p/s : ianya lebih manis . litle tears . :')

Tuesday, March 20, 2012

aku manusia .

... salam ...



Mana pergi manusia . hilang lesap bagaikan hembusan angin . pergi berlalu sama seperti kalkatu yang hilang selepas hadirnya mentari .
Mana pergi manusia . diam penat llelah tercorok di sudut dunia .
Mahu saja aku menjerit pada dunia .
Pada sekalian manusia.
Betapa aku semakin menjadi manusia tamak
Semakin aku mahukan segala ada menjadi milik aku
Tapi aku tahu . aku tahu pengertian adil . Cuma aku menunggu keajaibannya .
ALLAH itu maha Adil .
Walau Dia hadirkan keinginan memiliki dunia seteguh konkrit .
Dia juga selitkan jiwa aku dengan iman , walaupun ianya senipis kulit bawang

Nazhirahmazlan20march20125.40pm

Sunday, March 11, 2012

UTM game

... salam ...

geng sukan
:)
seriously dah 3 tahun kot x bersukan
nak join lawan lawan bagai
sem ni tetibe je ade org ajak join
so join je la
yg pnting dpt sijil
ye la nt nk mhon stay kat blik lame senang

VOLLEY BALL




malas betul nak edit gamba
:P


1st game
haha


budak injurt


budak injurt yg sama selepas 5 saat dr gmba yg atas




2nd game 
:D


haha .. isnin ade 1 lg match
lawan staf pulak

kalah menang x penting
yg pnting semangat
:P

ok chow !




Wednesday, March 7, 2012

kakak

... salam ...

cerita tentang seorang gadis tunggal
mahu menerima si gadis lain
menjadi sebahagian dalam keluarga nya
kenapa harus ada rasa sayu di hati
itu cemburu atau mahukan lebih perhatian
apa bisa gadis tunggal punya teman gadis lain
sepanjang 21 tahun menjadi puteri tunggal
apa bisa gadis tunggal . menerima kakak setelah 21 tahun hidup hanya bersama abang
apa mampu gadis tunggal
tetap menjadi dirinya walaupun nanti dia tak mampu menjadi si tunggal lagi ..

... ini gile ...

... salam ...

jiwa aku mahu bermonolog
aku sedang kaku menghadap buku kuliah
otak aku berusaha keras dengan suasana yang sunyi 
ye sunyi
sunyi sangat hingga mampu aku mendengar detik detik jam
ye sunyi tanpa bunyi kipas
harus lah kipas x berbunyi sebab kipas aku rosak
ye suasana sepi
sepi sekali membuat aku stress nak imagine paksi paksi x , y , z 
stress aku nak duk bayang 3dimensi punye cerite paksi ni
............................................................................................
tanpa kipas . suasana sgt sepi .
tiada bunyi kipas , buat aku dapat mendengar detik detik waktu yang terus berlalu
tik tik tik tik
ah , ironi atau sadis ??
akhirnya aku keluarkan bateri jam
tiada lagi bunyi tik tik tik
dan aku sendiri yang gagau nak tengok waaktu pukul berapa
=.=''
............................................................................................
aku x sedar betapa pentingnya kipas 
bukan kerana anginya sahaja
tapi bunyinya juga
betapa bunyi kipas dapat membuang rasa sunyi yang ade
betapa bunyi kipas dapat menghalang aku mendengar bunyi cengkerik atau katak di luar
juga bunyi waktu  yang kejam terus berlari tanpa mahu menunggu aku
ye kipas . bila kau kaku diam membisu di atas syiling itu
cukup buat aku rasa sendiri tak berteman
.............................................................................................
gila . 
manusia mana yang gila
x menghargai apa yang ada
sama seperti aku yang kehilangan kipas
kehilangan kipas buat aku diganggu bunyi jam
dan bila aku matikan jam
aku sendiri sedar yang aku perlukan jam untuk meneruskan hidup
tapi macam mana harus aku bertenang kalau jam itu terus mengangguu aku setiap saat yang dia wajib berdetik .
gila !
celah mana lagi harus otak aku berfikir kritis dan kreatif !
itu belum masuk cerita jiran aku nun jauh kat sana duk pasang lagu dye mase aku  nak tdo .


ah solid state . please be nice .

... stress ! ...

... salam ...

stress ?
haha .. aku suke plak cakap stress :)
walaupun aku x stress 

mana manusia yang sering memberi aku jari kelinking nya
hilang di telan masa
:)
biarkan
aku sudah betah sebegitu

mana insan yang melakarkan garis ceria di mukanya
hilang musnah jua
biarkan
aku sudah betah sebegini

mana jiwa yang menjanjikan aku bahagia
tinggal bersama derita
biarkan
aku sudah betah sebegini

mana manusia yang perlu tatih kan aku
pergi tanpa cerita
biarkan
aku betah bangun dan jatuh kembali

mana pergi segala gala nya
bila hilang baru bertatih melihat awan
ah , jiwa
hijau itu sudah tenang
untuk apa lagi mengharapkan mendung

..

p/s : sampai bila tak dapat nak kreatif dan kritis belajar .

... march ?? ...


... salam ...

hye ..

kipas bilik saya rosak .

ni saya dah beli kipas baru 

..


p/s : ok jom study . org dulu xde kipas hidup je kot !

Sunday, March 4, 2012

march :)

... salam ...

baru perasan xde entry untuk march 
:)

so ni first for march
before that 
HAPPY BIRTHDAY NURUL NABILA a.k.a KAK BELL
semoga panjang umur dan dilimpahi rahmat
insyaAllah

so , how this march will be so good to me ??
just pray on it
:)

sincerely : me :D

p/s : next week , week 3 for lecture .. 5 week before mid holiday .
gambate!