Saturday, January 14, 2012

malas

... salam ...

bintang
entah ke mana lagi menghilang
x bersama bulan

terang
seterang malam x sama saperti terangnya siang
walau aku cinta bulan matahari dan bintang
tak mampu juga aku melihat mereka di waktu yang sama
aku cuma manusia yang tiada daya

begitu juga dalam menggapai impian
harus aku berkorban demi sebuah kejayaan
dan aku ikhlas

hilang teman x sama seperti kehilangan sahabat
tapi alhamdulillah
mereka yang bernama sahabat tak pernah meninggalkan aku
walau sejelik mana aku berperangai
aku tetap sahabat mereka
tapi teman sering saja pergi
bila manfaat habis
seronok hilang
dan akan kembali nanti semula
demi kepentingan mereka
tapi xmengapa
aku terima seadanya

radio asyik berputar lagu yang sama
adakah memerli aku yang sedang melakukan perkara yang sama acap kali ?

...

No comments: