Monday, December 31, 2012

ending .

... salam ...

ending of the year

have faith everyone 
:)

fighting for final exam
insyaAllah

azam tahun baru
ini kali pertama terdetik di hati
itu azam tahun baru aku
insyaAllah
:)

p/s : study week worse ever.
going back to UTM today
safe journey insyaAllah

Nurul Hamizah ,
semoga dipermudahkan urusan 1st paper today
:)

Sunday, December 23, 2012

done :)

... salam ...

finally
selamat berada di rumah
tempat yang menenangkan jiwa
alhamdulillah

di rumah
tiada lagi manusia yang akan menghimpit di sisi
kerana kepentingan diri mereka
tiada lagi manusia yang harus kau lemparkan senyuman
sedangkan jiwa kau menjerit kebencian
tiada 
dan tiada

final around the corner
keep your sincere
to helping each other
insyaAllah

teruskan teruskan dan teruskan
ikhlas
ikhlas
ikhlas

...

Thursday, December 20, 2012

pray .

... salam ...

ya Tuhan

berilah kekuatan kepada ku

bukakan lah hijab di pemikiranku

agar bisa aku

memahami ilmu ini

.............................................................................................

keep fighting
have faith NAZHIRAH

...

.....




ASSIGNMENT 2012

... salam ...

dari 9 menjadi 10 dan kini 11
semuanya harus dikerjakan
dalam waktu satu minggu

ALLAH
indah sungguh ujianmu kali ini
tatkala semester sampai di penghujung
semakin banyak mutiara duniawi Kau beri

aku langkah dengan perlahan
mempersiapkan satu persatu
kadang kala mahu aku menggapai
tangan tangan yang tidak menghulur
gagal !
gagal kerana aku tiada punya nilai

aku tanamkan pada jiwa ku ya Tuhan
aku sisipkan kekuatan 
aku teguhkan keimanan
bertatih sendiri dalam dunia ini
sehingga diri ini tidak lagi seperti dulu
compang dan camping
dan bisa aku terus berlari di jalanan
bagaikan puteri

tetapi Tuhan
tangan tangan dahulu ?
yang tidak mahu menghulur kepada aku
kini mahu menarik narik aku
mahu meminta minta pada ku
mahu tersenyum pada ku
mahu bicara pada aku

tapi aku diburu kehairanan ya Allah
mengapa dulu aku mahu menghulur
mereka tidak mahu menerima
tetapi kenapa sekarang
mereka meminta 

ya Tuhan
adakah dahulu aku jelek
mereka tidak mahu membantu
dan kini aku indah
mereka mahu mendekati

ya Tuhan
adakah dengan keindahan ini juga
aku akan menolak terus
tangan tangan itu
kerana masa yang lalu

ya Tuhan
berat benar rasa ini
terlalu berat kali ini
tidak gagah rasanya
cuma kali ini
berilah aku
kekuatan lagi

...................................................................

Wednesday, December 19, 2012

nanti :)

... salam ...

banyak yang ade dalam minda . terus meronta mahu dikeluarkan .
bila aku terpacak berhadapan kamu .
hilang semua tujuan aku .

aduh blog .
maafkan aku 

keep fighting !

Monday, December 10, 2012

weak

... salam ...

isnin
:)

kedai yang selalu aku beli sarapan
hari ni tutup
*sigh
kedai ni pengurusan baru
xsecekap pengurusan lama

kelas aku 3jam
sebelom keluar nak tunggu bas
aku xamek sarapan ape pon
just minum air kosong

3jam

jam pertama
tekak aku mula loya
its around 9-10 am

jam kedua
perut aku mula dengan ketidakselesaan

jam ketiga
dah ok sikit
boleh study
boleh tahan

cuma 3jam
lemah betul badan aku sekarang nih
nak2 exam around corner
nak x nak 
aku kene balik jugak study week nih
kalau x , ke laut lah kesihatan aku

3jam je kot
buat aku terfikir
sahabat kita yang berjihad 
3jam x makan ?
trust me , its not a big deal

im weak
and weaker

*sigh sigh sigh

p/s : lama x bercerita keadaan normal :)

Saturday, December 8, 2012

kawan

... salam ...

terlalu mudah
untuk kita mementingkan diri di dunia
ianya terlalu mudah

untuk berkata tidak kepada insan yang sangat memerlukan
terlalu mudah
untuk menerima perkataan tidak bagi orang yang tersangat dalam kesusahan
terlalu perih
hanya Allah menjadi sandaran

Allah
ini tarbiahmu
betapa kecil nya dunia yang Engkau punya
tapi terlalu besar bagi kami
hingga sanggup kami mementingkan keinginan dunia
Allah

aku berharap
ini pengajaran buat aku
aku tahu rasa perasaan ini
dan Ya Tuhan
jangan benarkan aku melupakan rasa ini
kerana aku tidak mahu
insan lain turut merasakannya
biar aku bantu mereka
selagi mana mereka memerlukan aku
dengan izin 
dan kekuasaanmu Tuhan

tersasar sepi

... salam ...

aku masih berharap
hati ini terus ikhlas dan redha
tapi benar
masa itu memang menjadi teman yang setia

beg kecil aku selongkar
tersusun indah kad kad dunia
dan resit - resit yang tersisip rapi
aku ambil dan lemparkan
ke tong sampah comel di sisi aku

jatuh pula sekeping gambar usang
gambar yang terlipat kemas
wajah yang aku xlihat hampir setahun
mungkin 2 tahun
aku sendiri lupa
tapi wajah itu
xpernah lagi aku lupa
tetap bisa aku bayangkan
susuk tubuh dan persis wajahnya
aku mahu merobek
tanda pengakhiran satu kisah
tapi tidak lagi aku mampu
dan gambar itu
aku letak kembali di tempat asalnya
hingga nanti
aku akan lupa kewujudannya kembali

dan ianya membuat aku terkenang
kisah sahabat sahabat dulu
memang benar
tidak mudah melupakan kisah kisah lalu
dan tidak mudah juga
untuk bangkit dari kegagalan lalu

tapi alhamdulillah
aku berjaya
berjaya dari kegagalan yang aku cipta dahulu
berjaya dengan segenap kasih dan cinta
dari Tuhan yang Esa
cuma kadangkala
aku tersasar sepi
rebah untuk berdiri
tapi aku masih lagi teguh
dengan pendirian yang aku tanam dalam diri
tiada lagi cinta untuk aku
selagi cinta Dia aku tidak perolehi

dan kini
aku masih merangkak
mengutip sisa sisa cinta yang aku punya
memperteguh keimanan yang aku punya
yang semakin menipis setiap hari
kerana kesibukan aku pada dunia

ya Tuhan
kami hamba kamu yang lemah
sering saja melupakan kamu
tapi sering dan selalu benar
kami meminta nikmat yang Engkau beri
maka Tuhanku
bantulah aku dan sahabat ku
menjadikan jalan dunia ini indah
untuk ke jannahmu

Allah :')

Sunday, December 2, 2012

aku dan kamu

... salam ...

aku baru perasan
ini december

december
pengakhiran pada sebuah kehidupan
kehidupan yang terlalu banyak memori
memori baru
aku dan kamu

kita banyak belajar
belajar dari kehidupan
menaiki satu persatu anak tangga
terus menerus buang jiwa yang alpa
walau kadang kala ia menjelma

dan sering kali juga
aku lalai menikmati dunia
sedangkan kamu terus dengan asyiknya cinta pada DIA

maaf
aku x semulia yang kau rasakan
aku tidak rasa layak
menerima segala penyebab tentang kamu
tentang kamu dan DIA

aku alpa
aku lalai
aku tidak istiqomah
jiwaku goyah
imanku nipis
redhaku tipis
ikhlasku terhakis

maaf
aku tidak layak
menerima pujian yang kau hamburkan pada aku

pada lautan malan yang aku tinggalkan
walau sekian kali aku berusaha
membuat aku lebih jatuh terpuruk
dengan pujian yang kau beri

maaf
aku tidak layak
menerima pujian yang kau hamburkan pada aku

dengan helaian akhirat yang semakin berkurang aku hadapkan
bersama helaian dunia yang menimbun aku telahkan
membuat aku semakin malu
dengan pujian yang kau beri

maaf
aku tidak layak
menerima pujian yang kau hamburkan pada aku

dengan kecintaan aku melontarkan rasa
bermain dengan kata
membuat engkau bahagia
sedangkan hakikatnya
kata - kata ini terlalu hebat
untuk dibandingkan dengan tingkah dan laku 
aku dengan dunia

maaf
aku tidak layak
menerima pujian yang kau hamburkan pada aku

dengan keadaan kehidupan aku
berhadapan dengan manusia manusia
yang sering kali membuat aku merintih
berperang dengan keikhlasan dalam diri
yang kadangkala membuat aku terjatuh
terduduk tersimpuh

maaf
aku tidak layak
menerima pujian yang kau hamburkan pada aku

aku dan kau
tetap sama
tidak pernah aku rasa aku di atas kamu
bahkan aku merasa kamu di atas aku
kerana aku merasa kamu lebih mulia
dari aku
aku yang cuma pandai berkata
tapi tengelam dengan dunia aku
dunia aku
dunia aku

aku malu
jika kamu terus melihat aku
manusia yang kau pandang tinggi
terletak indah aku di tangga teragung
tidak melebihi DIA
tapi melebihi sahabat yang kita punya
sedang aku cuma hamba DIA
hamba
 hamba yang sering kali berperang dengan jiwa sendiri

tapi aku tanpa kamu
ialah manusia yang tidak pernah bersyukur

sedang aku dengan kamu
menjadi hamba yang bersyukur dengan pemberianNya

...






nilai yang kamu letak .

... salam ...

alhamdulillah 
muharam sudah di pertengahan
apa kita masih di takuk lama ?
atau sudah berhijrah ke dunia baru

muhasabah diri
lama sudah ruang bicara ditinggalkan sepi
berterusan terseksa monolog bersama diri
tanpa sempat aku curahkan pada empunya diri
maafkan aku blog
sekian kali aku melalaikan kamu
maafkan aku

sering kali aku bertanya akan diri
kenapa mengapa dan bagaimana
persoalan yang xkan pernah habis
tiada noktah

nilai persahabatan
apa yang kita tawarkan
adakah kita juga mengharap balasan yang sama 
itu tidak ikhlas
mengharapkan sesuattu dr apa yang kita tawarkan

aku sering kali juga melihat akan diri aku
kenapa menjadi persinggahan mereka sahaja
tatkala susah
bukan senang
kenapa ?
dan untuk kesekian kalinya lagi
aku cube mengikhlas kan diri
tapi tidak semua waktu aku teguh berdiri
itu persahabatan ?
bukan .
itu bukan nilai persahabatan
yang mana akan wujud bila keinginan dunia mahu dipenuhi
yanag mana akan muncul bila susah menggamit diri
tidak . 
aku tidak sebodoh itu
mendambakan persahabatan sebegitu
itu selfish
noktah.

waktu untuk bergembira
aku dikeronyok sepi terbuang layu
waktu tuntutan hidup memerlukan jiwa
aku kau rapikan kembali
tapi xmungkin sama
kerana aku sudah kau keronyok dulu
walau mampu kau rapikan
kesannya tetap ada

itu noktah persahabatan yang kau hulurkan

hidup tentang tawaran
tawaran yang kau terima dari setiap pelosok kehidupan
dan tawaran yang kau berikan pada setiap kehidupan
ayuh teman ,
lihat diri aku dan kamu
di mana aku junjung kamu
dan di mana kamu pijak aku

dan hidup ini masih tentang pilihan
pilihan kamu menghambakan aku
dan pilihan aku untuk terus diperhambakan kamu

nah . ini mungkin agak kasar
tapi ini yang ada terbenam dalam jiwa
dan cantuman perkataan ini yang mengolahkannya

ilmu ikhlas yang aku pelajari
mampu tertanam di topeng muka saja kini
bukan lagi dalam lubuk hati
sesal dan muak
dengan rintihan jiwa kamu
yang mana merintih kepada aku
tapi bertepik gembira pada mereka

mereka sahabat kamu
bukan aku
mereka kesayangan kamu
bukan aku

tapi kenapa
aku yang masih kau cari

persoalan yang tiada penghujungnya
aku noktahkan dalam hidup ini

kamu bukan sahabat yang bisa aku sandarkan akhirat aku
tapi sekadar dunia cuma

noktah


Thursday, November 22, 2012

Allah .. Allah .. Allah ..

... salam ...

lama juga aku tidak menulis panjang lebar
melepas apa yang aku rasa
merindui apa yang aku rindu

Allah .. Allah .. Allah 

Alhamdulillah
manusia semakin mahu buang kejahilan yang ada pd diri mereka
berusaha sedaya upaya
berusaha semampu mereka

kaki kami tidak lagi bogel
lagi indah disarungkan stokin
Allah
:')

tudung kami tidak lagi singkat
tapi indah melitupi
Allah
:')

inbox kami tidak lagi penuh
dengan gurauan dr lelaki bukan mahram
tp penuh dgn nasihat
dari sahabat2
Allah
:')

manis ya Allah
nikmat yang kau beri kepada kami
terlalu manis ya Allah
nikmat yang kami dapat
alhamdulillah

ya Allah
jadikanlah kami
hambamu yang sering bersyukur
dengan segala nikmat yang engkau beri
yang kadangkala kami sendiri lupa
bahawa nikmat ini cuma dunia sementara

.....................................


Friday, November 16, 2012

anggur :)

... salam ...





cuti makin habis
:)

selamat tinggal rumah
apa cuti nanti aku di sana lagi ?

......

Friday, November 9, 2012

mid term break

... salam ...

mid term break
officialy started tomorrow
already at home yesterday
bonus 
:)

UTM


HOME



other places
different environment
with another situation
but still
insyaAllah
with same target
;)

p/s : happy holiday semua
n also u
2nd mid term
do great :)



lepas :)

... salam ...

hadiah sem lepas
alhamdulillah
semoga lebih semangat
;)



HOME :)

... salam ...

finally arrives 
safely at home
alhamdulillah
:)

happy study guys
save journey 
insyaAllah

p/s : ah , camera luper lagik !!

Monday, November 5, 2012

terima kasih :)

... salam ...

kadang kadang jiwa rasa rimas
rasa berat
rasa susah
tidak ikhlas
rasa payah

dalam kesibukan aku melakukan bende A
muncul sahabt bertanyakan bende B
ALLAHUAKBAR
betapa susah untuk aku menolak
dan seringkali juga tersentak di hati
merungut di jiwa

aku adukan pada sahabat

betapa aku tidak ikhlas
betapa aku rasa bersalah
betapa aku mahu membantu
tapi mereka tidak membantu diri sendiri
betapa aku sedih
bila mereka cuma muncul bila ade yang diperlukan
tapi melupakan aku bila semuanya habis

ah Tuhan
ini ujian kah ?

..............................

aku bertanya sahabat
dan dia menjawab

kau punya apa yang mereka tidak punya
maka berkongsilah

''dan BERSABARlah, kerana sesungguhnya ALLAH tidak menyia-nyiakan pahala orang yg berbuat kebaikan..''
Hud:115


..............

aku diam terpaku
benar
apa yang dia kata itu benar
nikmat yang Allah beri pada aku
cuma pinjaman
kalau aku berasa penat dan lelah
apa aku bersedia Allah mengambil semula pinjamannya ?
kalau aku tidak mahu berkongsi 
apa sedia aku kehilangannya

Alhamdulillah sahabat
menjadi mata tatkala aku buta
memberi cahaya tatkala jalanku gelab
memberi ruang saat semuanya sempit

terima kasih Allah
kerana aku sering memohon kekuatan
dan kau hadirkan peneman bicara
saat gusar dan indah
terima asih Allah
maha suci Engkau
menjadikan ukhwah ini indah

.....................................

Saturday, November 3, 2012

tears

... salam ...

kadang - kadang xsemua benda mampu kita sampaikan
tak semua rasa mampu kita berikan

ade suatu rasa bermain dalam jiwa
hingga cantuman perkataan tidak mampu lagi menenangkan jiwa
terus mengeluh , terus melepaskan rasa
tapi hampa
jiwa ini tidak kemana

dimana lagi harus aku buangkan 
air mata yang lelah bertakung di jiwa
di mana lagi harus aku simpan
rasa jiwa yang sengsara

aturan perkataan yang tercantum
tidak lagi mampu membuat aku melepaskan rasa
tidak mampu
tapi aku masih terus terpaku di sini

terpaku dan terus terpaku
membiarkan dunia berlalu

...........

please be save :)

... salam ...

Ya Tuhan
jagakan dia
sahabat ku

:)

p/s : save journey ;)

Wednesday, October 31, 2012

hidup

... salam ...

kadang kadang aku sering terfikir
erm , barangkali bukan sering
tapi pernah jua terlintas di fikiran
yang membuatkan aku berfikir

kekuatan apa yang membuat langkah ini terus maju
jiwa mana yang membuat aku mahu terus berusaha
apa dan kenapa

bagaimana lagi harus aku jelaskan
bila ada sahabat yang mahu kekuatan yang aku punya
ah , itu pujian atau pertanyaan ?

jika itu pujian ,
bagaimana harus aku kembalikan semua pujian itu pada yang berhak di atas sana

jika itu pertanyaan ,
jawapan apa harus aku sediakan

sahabat yang berjalan kerana melihat kekuatan aku berlari
dan tersungkur bila aku x mahu lagi berlari tapi berjalan
sahabat yang terus bersemangat
dengan melihat semangat yang aku punya

MASYA'ALLAH

terlalu besar nikmat yang Dia pinjamkan pada aku
hingga aku tersenyum mencari jawapan
dari mana aku perolehi semua ini
dari mana ?

tiada aku temui
kecuali satu

ini pinjamanNya
untuk menguji aku
apa aku terus bongkak gagah berlari
atau tunduk menyembah bumi
mahupun tegak berjalan
ditemani sahabat sahabat lain

pilihan 
masih di tangan aku

ALHAMDULILLAH
dan dengan izinNYA

mampu lagi aku berlari
mewarnai dunia ini
ditemani sahabat berjiwa solehah
:)

...............









Tuesday, October 30, 2012

student :)

... salam ...

suatu hari nanti
kita pasti merindui
saat yang kita lalui
perkara yang kita usahakan
tapi gugur di tengah jalan

suatu hari nanti
pasti kita rindu
saat saat kita disini

jadi berhentilah
berhenti merungut
dan nikmati nikmat yang diberi
berhenti mengeluh
dan teruskan dengan jiwa yang bercita cita

teruskan tanpa goyah
menari dengan ghairah
dengan jiwa yang mencurah curah
bukan bersama hati yang pasrah
biar meniti dalam hari yang cerah
:)

insyaAllah
betulkan niat kita
insyaAllah

Allah itu maha pemurah
nikmat yang diberi pada kita
tak menjejaskan kehebatanNya

dengan izin Allah
:)


Friday, October 26, 2012

salam aidiladha :)

... salam ...

beautiful mornning without boooks
:)
hahaha .. over gilax

salam aidiladha buat semua umat islam

p/s : aku tau setiap pagi raye aku mesti skt perut bau minyak wangi abuya , abang , abang dan adik adik adik .. oh sila bayangkan berapa jenis minyak wangi aku kene bau . aku sendri xpakai minyak wangi . adoy , pening2 .
aku tak boleh bau wangi2 , sakit perut .

Thursday, October 25, 2012

death


... salam ...

mati itu pasti
hidup insyaAllah

sumber

dalam keghairahan menikmati nikmat dunia
pernah ke kite terfikir
kematian yang bagaimana bakal menjemput kita
atau  
sudah cukup amalan yang kita kerjakan

sudah ?

atau 

belum ?

atau

masih lagi kita merungut
dengan setiap nikmat dalam dunia
masih kita melayani amarah jiwa
kerana perkara yang perlu kita hadapi

mana kita berada ?
apa fikiran kita ada ?

apa
mana
kenapa

....................................................

p/s : doakan perjalanan kami selamat
dengan izin ALLAH

Wednesday, October 24, 2012

selatan :)

... salam ...

utara - selatan

semoga dipermudahkan urusan

selamat jalan sahabat

:)

aidiladha

... salam ...

aidiladha is coming
:)

tomorrow my last day lecture
inshaAllah

did i coming home ?
i think yea

wait for me
:)

Tuesday, October 16, 2012

ALHAMDULILLAH

... salam ...

alhamdulillah
ucapan syukur yang sering terlafaz
kerana mensyukuri nikmay yang diberi Rab
alhamdulillah beerti segala puji bagi Allah
membawa erti apa yang ada ini dipulangkan kembali pada Dia
kerana tanpa Dia , x mungkin nikmat ini dapat dikecapi
:)

terlalu banyak nikmat yang Allah kurniakan pada manusia
terlalu banyak
hingga kadang2 kita sendiri tidak sedar
betapa perbuatan kita telah menunjukkan bahawa kita kufur pada nikmatnya
kita dustakan nikmat Dia beri
betapa kita tidaj bersyukur
*istigfar

alhamdulillah
nikmat yang Allah beri kepada saya sangat besar
nikmat rajin berusaha dan belajar
ini nikmat Allah yang Dia beri pinjam pada saya
alhamdulillah

semoga saya ikhlas mensyukuri nikmat yang Allah kurniakan ini
dan memanfaatkan nikmat ini dengan sebaiknya
agar mampu membantu ke jannahMu
insyaAllah

......................................................................

ikhlas . kembali semula dari bawah dengan ikhlas .
ikhlas dan ikhlas
tanpa mengharapkan balasan
belajar niat kerana Allah
:)

Saturday, October 13, 2012

grave .

... salam ...

umur 
makin hari kian meningkat
tapi bicara
terus penuh dunia
aku kau dan kamu

apa cukup bekalan kita
untuk bahagia di sana ?

...................

hujan rahmat buat bumi UTM
:)


hujung minggu

... salam ...

weekeend
semoga indah belaka
bersama timbunan buku dunia 
sebagai bekalan di sana

p/s : pagi2 dah vomit . mcm morning sicknesss plak :P
inilah bahana makan lunch and dinner di waktu supper 
woot3

Tuesday, October 9, 2012

long day !

... salam ...

long day to go
SELASA
working day 

cuma Dia yg bisa beri kukuatan menghadapi
hari kelas tanpa gap

ayuh semangat !

Monday, October 8, 2012

sedih

... salam ...

masa nyata cemburui aku
hidup dunia x lama
singkat cuma
dan sampai bila harus kita takbur
mendustakan segala nikmat milikNya

nikmat apa lagi yang kita dustakan di dunia ini
................

bersyukur dengan dunia yang bernilai sebelah sayap nyamuk 
bersyukur
bersyukur
bersyukur wahai anak adam sekalian

noktah jiwa 

sacrifice .

... salam ...

mata sering terjaga
badan pula x seiring dengan jiwa
rapuh
....................................

mereka selalu bilang
tentang pengorabanan2 yang mereka lakukan
sedang hakikat mereka tidak menyedari
mereka tidak sedikit pun berkorban

...

bagaimana perlu mereka katakan itu pengorbanan
sedangkan hakikatnya semua ini milik ALLAH
jiwa ini milikNya
hati ini milikNya
tubuh ini milikNya

bagaimana mungkin apa yang kita lakukan ini pengorbanan
mata yang layu ini bukan milik kita
tidur yang enak jua bukan milik kita
ini bukan milik kita
jadi kenapa harus berfikir sebanyak kali
lelah untuk bangun 
gemar lagi pada enaknya kembali tidur

jiwa ini sedang sakit
kembali penuh dengan kemarahan
terhadap dunia dunia di sekeliling

bila penuh dengan marah
aku sendiri terasa
betapa manis dalam kehidupan ini semakin menghilang

bila jiwa ini marah
syaitan2 ini bertepuk girang
mudah dia menguasai aku dengan didihnya kemarahan pada jiwa ini

Ya Rabb,
aku masih hamba yang terlalu lemah
tidak lagi istiqomah
dan kini
tenangnya jiwa ini
diragut oleh dunia indah sementara

Ya Rabb,
jiwa ini ketandusan
hati ini menangis

..............................................................................................................................





Friday, October 5, 2012

october

... salam ...

otak gagal mencerna rasa hati
Rabb, jagakan hatiku
biar x tercemar dengan cinta keji

..............................

Friday, September 28, 2012

september - good bye

... salam ...

september semakin perlahan 
meninggalkan dunia dengan 
memberi peluang kepada oktober

dunia terlalu sementara
sedangkan kita mahukan dunia yang sempurna
dan memang wujud kesempurnaan yang sementara

duhai hati dan jiwa
kembalilah pada cintaNya

p/s : happy weekdays guys :)

Sunday, September 23, 2012

mirror

... salam ...

smile infront of mirror
you will not dissapointed
trust me
:)

Dear Rabb,
help us
^___^

Saturday, September 22, 2012

Saturday morning conversation .

... salam ...

miskol ke cal 7.41 am ?

tertekan , nak set jam td .. heh

eh ? amboi .. jam dgn no aq xdak beza ka ..

haha .. bkn la .. kan nama kau atas sekali .. 
alarm kat shortcut .. xprasan plak kat call log .. :P

oooo..faham .. call log dgn speed dial lain kan ?
lain .. 
speed dial salu tekan kat no . 
tp aq xtau cmne .. haha .. 
call log yg list mskol ke,
call ke,received cal ke .. 
huhu .. bru bgun ke ?? :P

ooooo.. faham .. 
speed dia ce kau tekan dr no 1 hnga 9 , 
then set la no .. in case if anything happen , 
people will check ur speed dial to tell them .. 
so 3 first number is most important people .. 
woot3 .. speaking .. :D .. 
mandi kemas study then bru cari fon kat mano !

haha .. prctice make perfect . 
hve u set the no 4 ur speed dial 
*muke pakai cermin mata

heh3 .. for my fon the 1st was set by 
factory to voice mail .. so then the 
no 2 and 3 is my parent .n no 4 is new no 
of my mother . n i do know how to delete 
speed dial :P
so just guess who in 5 ?? :P

try to check the setting lorh ..
who are the lucky no 5 ? 
999 maybe ?

i've tried but its not work . 
then p lantakla .. hahaha .. :P
try harder ! hahah .. 
u r not answering my question ?

ooo .. that question .. i guess u , n ur 
answer totally wrong ..
why 99 should in ur speed dial .. 
evryone knows 999 already :P .. 
how about u ? who the lucky one on no 4 ? 
;)

y me ? ;) i've told u alrdy . 
i hve no set the no4 that speed dial .. 
mybe the lucky no 3 is u .. 
*muke pakai cermin mata . 
knowing me better than others .. 
wuuuu .. :D

haha .. then when u r married 
the lucky 3 is still ut TBFF ??
 :P
set already .. :D .. 
4 sure la .. 
u will do anything 4 me rite .. ;)

:) .. lead me to jannah ;)
insya'Allah .. 
but promise can't be made .. 
but action can help us there ..
yeah . so do I . ;) ..

Happpy studying on saturday !
*muke cermin mata

you too :D

..........................................................

Dear Rabb ,
alhamdulillah for everything
:')


a stranger stabs you in the front 
a friend stabs you in the back
a boyfriend stabs you in the heart
but best friends only poke each other with straws
:)

Friday, September 21, 2012

diri .

... salam ...


ada segumpal persoalan tersimpan di hati
tapi cantuman perkataan gagal dicari
buat aku bernafas berat setiap hari

ya Tuhan , Zat yang Maha Agung dan berdiri sendiri
berilah aku jalan menakhoda hati 
agar rindu jiwa ini
hanya milik mu Illahi




Thursday, September 20, 2012

trust

... salam ...


friends lie and make mistake

but a true best friends 

will never lie on you





Wednesday, September 19, 2012

roomie :)

... salam ...

masih terlalu banyak benda yang baharu berlaku di sekekliling hidup
and i'm glad i still trying to make it nice to me
and the thing that very very very new to me is

||
  




||






||








||






roomie :)

heh heh

i pray this relationship long last lasting ever and forever
insyaAllah
we are sisters
:)

breakfast too late . :p

... salam ...

wednesday
alhamdulillah , hari ni xdak kelas
haha
what a wonderful life
this week kelas 2 hari je
selasa and khamis
jumaat mmg kelas xde for a whole semester *big clap !
whoa whoa !

so kuliah 3 hari , lab sehari and cuti 3 hari
woot3 ..
tapi kuliah 3 hari uh mmg la mcm org keje pejabat
8-5
peh ,seronok habis
kalau mase uh ade kuiz
memang berderet deret la kau nak study
...............

tapi xkisah la kan
as long as awak dan saya berusaha
chayok3 !





sarapan untuk org xde kelas yang bangun pon terlajak hari ni !
thanks to pakcik2 yang bising kat lua uh dgn gugusan kunci semua bilik kat blok
make me realize
' i'm save ?? '
LOL !

p/s : budak science nak study acount ni . *bajet science habes ?




Tuesday, September 18, 2012

new one

... salam ...

buku untuk semester 5


dengan harga yang agak tinggi
boleh dapat sehelai blouse
tapi kalau beli blouse tak berkire
bile part beli buku masing2 macam 'peh , mahalnye ! '
walaupon sebenarnye beli blouse pakai duit pinjaman / biasiswa
it called malaysian :P

btw , ayuh semangat dengan buku baru !
dan subjek baru !
hohohowowowowo woot woot ...



Monday, September 17, 2012

nice :)


... salam ...



every night we go to bed without any assurance of being alive in the next morning, but still we set the alarm to wake up .

THAT'S HOPE

:)




Sunday, September 16, 2012

hope .

... salam ...

alhamdulillah
minggu pertama kuliah
:)

cuma , ada beberapa perkara yang menganggu fikiran aku
perihal sahabat :)

aku kenal setiap dari sahabat aku
bagaimana perilaku mereka
hati dan jiwa mereka

dan aku mengerti
wajahnya lebih gembira
alhamdulillah , aku turut bahagia

cuma aku berdoa pada yang Esa
agar dia mengerti
ada perkara yang lebih menuntut perhatiannya
ada tanggungjawab yang perlu dia sempurnakan
ada agama yang dia harus utamakan selain perasaan dan jiwa dia
biar dia tidak lalai dengan yang Maha Agung

secara jujur , aku sendiri takut
bila dia mula rapuh dengan kasih sayang yang menjadi fitrah pada setiap manusia
aku mahu membantu
tapi siapa aku ?

aku cuma seorang sahabat yang lemah
mampu mendoakan dia menemui bahagia
dengan jalan yang dia impikan 

.........

aku menjadi sahabat yang gagal
bila aku tak mampu menegur dia

...

Monday, September 10, 2012

kuliah sem 5

... salam ...

perasaan teruja x dapat di sorok lagi

alhamdulillah
isnin berjalan lancar
:D

semoga esok lebih baik buat kita semua
gambate !

Sunday, September 9, 2012

mornings !

... salam ...

pagi di bumi UTM
alhamdulillah
:)

sejuk membungkus diri
ditemani hening pagi

UTM terlalu sepi tanpa senior barangkali
:)


selamat pagi dunia 

Saturday, September 8, 2012

pray !

... salam ...

alhamdulillah
bertolak ke Johor

doakan kami selamat
pergi dan kembali
insyaAllah



p/s : autopublish :)







The End :)

... salam ...

alhamdulillah
thanks to Allah
holiday is done
:)

cuti semester kali kedua we are together
sharing . laughing . smiling . talking . cycling
done
:)

tak banyak yang dicoretkan
tak ade lagi gambar gambar sewaktu menggila
cukup sudah
dengan masa masa yang ada
kita habiskan
cukup dengan mencuri curi waktu
merancang dan melaksanakan
mencari dan meneliti
dan juga berbakti

cuti kali ini
bukan lagi seperti kali pertama
terlalu ghairah melihat dunia  luar bersama

cuti kali ini
walau jarang bertemu
tidak sekerap dahulu
tapi cerianya tetap sama
bahagianya tetap dinanti

cuti kali ini
bukan berakhir cerita kami
tapi permulaan 
supaya nanti
kami lebih matang
menghadapi cuti
:)

alhamdulillah
cuti sudah habis
hati juga tenang
mahu berjumpa di sana dengan hati yang lapang
dan meninggalkan di sini dengan jiwa yang tenang

terima kasih sahabat
untuk cuti kali ini
;)

i thought there no picture of us for this holiday
but , totally wrong
this the only one
picture that catch us together
the only one
but , we know
the memory doesn't die
:)





sincerely      ,
me with love <3