Saturday, November 19, 2011

~ sketch the memory ~

.. salam ..

ianyan suatu masa yang panjang terpisah dengan kembar sendiri
;)
semuanya gara gara terlalu fokus menelaah
hingga jarak yang sejengkal payahnya berjumpa ibarat terpisah benua
hampir setahun tak bersua
walaupun hakikatnya menghidu udara yang sama di tempat yang sama 

kehadiran nya secara kebetulan mengisi waktu aku yang sedang kejatuhan merisaukan perkara yang pasti terjadi pada setiap manusia
kehadirannya seakan rahmat dari ALLAH tanda dia masih sayangkan aku
walau dia sedang menguji
tapi dia x memberi peluang aku sendiri melalui nya
dia hadirkan aku permata waktu aku menangis kehilangan kaca
dia berikan aku mutiara yang aku sudah lupakan kerana gembira punyai mutiara baru
ALHAMDULILLAH
aku masih perlu tabah

bersama dia di hujung minggu
buat aku rindu kembali zaman matrik yang penuh kegilaan
ya. gila
cuma gila boleh aku katakan
gila bila budak kurang pandai masuk matrik
gigih berusaha demi ayah tercinta
gigih bertatih bila semangat dari ayah xputus dipahat
sampai aku sendiri fikir aku gila bila boleh jayakan waktu matrik dengan jayanya

tapi bukan waktu gila itu yang aku rindukan
aku rindukan kembar yang aku jumpa di matrik ini
kelas yang sama dan melakkan rutin yang sama
dan wajah kami hampir sama
hampir semua mengatakan sebegitu
tapi aku dan dia xdapat lihat langsung apa yang sama pada wajah kami
tapi itu mengikat kami
berjanji setia hingga ke hujungnya

dan alhamdulillah
kami menuju ke menara gading bersama
di tempat yang sama
cuma kos yang berlainan
buatkan masa begitu cemburu untuk kami bersua

tapi hujung minggu kali ini
dapat aku kembalikan zaman dulu
zaman yang aku menjadi selalu ceria
dia akan siapkan meja study dia untuk aku dan dia akan tido waktu aku study petang
bila aku habis study aku kejut dia
bila malam makan sama sama
dia akan study kat katil dia sementara meja study dia , dia suruh aku yang guna
bila dia tibe2 senyap .. aku ingat dia sdg fokus .. tp rupenye dia tido peluk bear dia yg sgt besar sebesar dia .. :) dan bila dia bangun dia akan ketawa ..
dia akan bangun terus on9 .. ye , dia sgt malas nak study ..
bila malam aku tido dia on9 ..
sedar2 aku tido sorang atas katil single dan dia tido kat bawah berlantaikan karpet nipis dan peluk bear ..
aku enak di atas bersama katil dan bantal serta selimut dia ..
aku kejut dia tidur kat atas
tido tido
bila dah tengah hari masing-masing gaduh suruh bangun dulu
gigi x gosok sibuk tolak menolak suruh pegi mandi dulu
aku suka baling bear dia
tolak bear dia
..

cukup
semua buat aku tertawa
aku suka dia
dia x buat aku susah
tapi dia ada bila aku susah

glad meet her
and sketch all the memory behind
:)
ILY

p/s : ILY to ANM

No comments: