Sunday, November 27, 2011

~ safe ~

... salam ..

alhamdulillah
selamat kembali dari pekan pahang :)
nanti saya update cerita saya ok ;)

sekarang memang sedang lepak
mana tak nya
salu dari JB ke BP sejam lebih je pon dah sakit pinggang
ni hampir 6-7 jam duduk melanguk dalam bas
memang superb
mata dah lah memang jenis nak cuci je sepanjang jalan
seriously saya x berape gemar tido sepanjang perjalanan
sebab saya rasa rugi dengan tido dan xdapat menikmati keindahan alam
time ni la nak bagi mata tengok hijau hijau biru dan bla bla bla
kalau lelap pon cuma dalam 30minit then dah xboleh tido
tapi td mase perjalanan balik saya tido 1jam !
paling lame uh .. haha ..
tu pon sebab jalan berliku liku dan kepala sudah cenoning
sedar xsedar eh dah tertido
uhux
seronok betul karoake denga earfon sambil tengok alam
layan beb ! haha 
nasib bunyik enjin bas kuat
kalau x mesti kene hempuk sebab org nak tido kau nak memekak kan
:P

seronok berkumpul dan melihat telatah manusia
 memang semua orang istimewa kan 
dan xsemua orang akan suka kita sama seperti kita xakan suka semua orang
jadi bila dah berkumpul ramai ramai ni
inilah cabaran buat diri kita
bila mana kita perlu senyum menghadapi kerenah manusia
xperlu nak marah marah 
sebab kalau dah marah , ini bererti gagal
gagal mendidik hati
gagal bersabar
gagal untuk ikhlas
jadi senyum je la
walaupun orang lokek nak senyum dengan kita
atau buat xnampak kita bila kita senyum
x pe senyum je
senyum kan sedekah
lagi pula senyum kan ubat awet muda
xrugi ape pon
:)

dan memang lagi susah bila kita melihat semua perkara serba x kena
dan kita judge perkara itu harus berlaku sebegini dan sebegitu
kadang kadang saya boleh je diam bila ini berlaku
sebab ini memang mentaliti orang melayu
tapi kadang kadang lemas jugak bila denga semua orang cakap seolah olah pendirian diri sangat betul
come on people
x semua benda perlu ikut cara kita
dan xsemestinya cara kita saja yang betul
why not kita cuba pandang positif dengan cara org lain
dan belajar dari perspektif yang berbeza


rasa macam banyak lagi nak membebel
yela rindu :)

hari ini saya dinner magi
mula mula magi tawar
hee
jadi saya tambah garam
bila tambah garam magi jadi masin pula
:P
*org dulu kate kala masin nak kawin dengan anak raja , eh .. :)

kawan saya
masih hidup dalam dunia yang dicipta
dunia angan yang telah musnah
puas dipujuk tinggalkan
puas di desak
bukan dia xmencuba
bukan dia x seksa
cuma barangkali dia perlu masa lagi
entahlah, mungkin benar dia mencintai gunakan hati
hati x kan berubah seperti perasaan yang berubah 
ayuh doakan semoga dia mendapat isteri yang solehah
berkat kesabaran dia setia pada cinta yang dikhianati
:)

cintakan aku seadanya diri ini wahai si peminjam rusuk kiri
|  . .... ... |

p/s : salam maal hijrah 1433

No comments: