Thursday, November 3, 2011

~ beri tajuk sendiri boleh ?~

... salam ...

hampir segalanya selesai di laksanakan .. alhamdulillah .. makhluk ini masih bernafas ... masih punya nikmat untuk menghidu indahnya udara milik ALLAH ... masih ceria melangkah walau segala rasa menghimpit .. sudah aku ikhlaskan segalanya .. dengan kembali pada tujuan asal aku di bumi ini .. alhamdulillah Ya Allah .. engkau masih menunjukkan jalan .. pada hambamu yang sering kali jua telat menyahut seruanmu ... 

pagi yang masih menerik .. sudah aku ditarbiahkan seorang teman .. membuat aku tersentak pada diri .. selama aku di sini .. hilang sudah waktu aku untuk bicara panjang mengenai hati .. hilang sudah segala rasa yang hati perlu rasa .. maaflah wahai diri .. sebab membiarkan otak saja yang bekerja tanpa memikirkan segala macam kerenah dunia .. 

menanti bas  .. butang hijau aku tekan .. mendekatkan yang jauh tapi selalu di hati .. aku ingat aku masih ada panggilan percuma .. nah ,amek kau .. panggilan percuma menjadi pangilan termahal aku panggil .. rm8.55 untuk hampir 16 minit sahaja .. ikut kan aku sdg rugi , tp biar lah .. aku mmg byar rm8.55 untuk dengar suara kau pon .. :D

pagi yang kepergian bersilih diganti malam .. alhamdulillah .. test terakhir untuk kali ini selamat diduduki .. pulang ke kamar .. lincah bersilih ganti tangan dan kaki bergerak .. mengemas bilik yang bagai kapal karam .. esok aku pulang .. ya, esok aku pulang .. awal sehari dari yang seharusnya .. tapi syukur urusan aku dipermudahkan .. doakan aku selamat kembali ..

dunia ciptaan aku .. sedang aku indahkan dengan warna warna pelangi yang aku gagahi lakarkan jua mencalit sedikit warna .. aku mahu ianya menjadi indah biarpun punya usaha yang lama .. tidak mengapa kerana aku ikhlas .. tidak mengapa kerana aku masih berusaha .. andai pelangi aku tidak indah di mata mereka .. ia tetap indah pada aku .. kerana itu usaha aku bukan mencoretkan pelangi sendiri .. itu dunia aku .. biarlah aku yang menjadi kepala untuk melakarnya .. bukan mereka atau siapa siapa .. ini dunia aku .. dunia aku yang menjadi milik aku ..

berhenti .. tolong berhenti melihat segala yang aku hasilkan .. segala yang aku langkahkan .. segala yang aku kejarkan .. segala yang aku hamburkan .. segala yang aku rasakan .. tolong jua berhenti melihat segalanya dengan mata hati yang kurang terbuka ..

aku sedang berfikir lagi .. tapi aku sendiri tidak mengerti apa yang aku sampaikan .. barangkali kepala aku sudah penat .. otak aku sudah mahu berehat .. tapi jasad aku masih terpaku di hadapan lappy ini .. hasilnya , kamu yang masih setia membaca .. maaflah aku sedang merepek .. rasa dalam ini susah pula untuk tafsirkan .. jiwa aku yang melonjak ceria mahu pulang .. ditambahi dengan mata aku yang kuyu mahu tidur .. serta kepala aku yang x lagi berfikir dengan betul ..*maaf aku merepek lagi

terlalu sibuk aku mengejar dunia aku di sini .. hingga aku terlupa soal sekeliling .. ada lagi jiwa jiwa yang masih menunggu jawapan .. ada lagi jiwa jiwa yang memerlukan nasihat .. ah , maaflah sahabat .. aku menjadi terlalu pentingkan diri mengejar cita hingga terlupa bertanya khabar kau .. janji aku mahu ketemu depavali on xtertunai .. terlalu bnyak aku memberi janji .. membuat akhirnya aku menjadi munafik dengan memungkiri nya ..

ada lagi satu jiwa yang menunggu .. menunggu memang penantian yang lama .. sudah lah .. berakhirlah .. aku hanya berdoa jodoh yang baik sahaja .. tanpa mengira ianya siapa .. yang menunggu atau ditunggu .. sudah aku ikhlaskan ..

aku mahu berhenti menaip segala di sini .. tapi tiada sesuatu yang boleh membuat aku berhenti merepek di sini .. ini ruangan aku bukan .. aku menulis untuk aku .. ini sahaja yang aku punya untuk melempiaskan segala macam rasa .. tapi bila ianya boleh menjadi fitnah .. perlu kah aku hapuskan jua ruangan ini .. :| .. zalim sungguh .. mahu mengambil ruangan ini dari aku sedangkan ini sahaja yang aku punya untuk mengenang kembali apa yang pernah terjadi .. jangan menganiaya aku walaupun kadang kala hakikatnya orang yang rasa diri teraniaya ialah yang menganiaya .. maaf lah aku merepek lagi .. aku cuma mahu sampaikan yang jangan menilai aku dengan tulisan ini .. mengerti ? xmengapa kalau tidak mengerti ..

aku masih mahu terus menulis .. sementara aku masih ada nyawa sebelum sebentar lagi jwa aku mahu meneroka lam mimpi .. mimpi .. entah yang bila kali terakhir aku ingat apa yang aku mimpikan .. sejak di bumi UTM ini .. bangun pagi xpernah aku ingat tentang mimpi .. aku cuma harap aku x terlepas bas bila saat mata aku celik melihat dunia .. kejam kan aku .. terlalu mengejar dunia .. sbelum sempat bersyukur aku masih bernafas sudah aku fikirkan hal dunia .. gadis yang kejam ..

aku baru sedar jam sudah lebih pukul 12 rupa nya .. hammpir pukul 1 .. tapi aku masih x dapat jumpa apa aku nak tulis sebenarnya .. maaflah kalau kau memang tegar nak membaca samapi yang terakhir .. aku sendiri x tahu apa yang aku taipkan .. aku cuma taip dan post .. besok aku baca semula ya apa yang aku merepek ini ..

ada satu lagi rasa .. rasa rindu .. tapi rindu itu tidak halal .. oh , bilakah akan menjadi halal . ? dimana engkau pemberi pinjam rusuk kiri . ? ok.. serious dah sgt melalut .. noktah .. tapi setelah noktah masih adakah pengakhiran yang lain ? atau noktah ialah pengakhiran segalanya ..

sudah wahai gadis yang terlalu ceria untuk pulang .. berhenti melalut bagai dunia milik engkau .. baiklah aku berhenti .. tapi jangan rindu aku ya .. brodband aku habis limit .. page ini pon loading semacam hapa .. sudah berhenti .. baiklah aku berhenti .. tapi lihat lah .. selepas berhenti itu aku masih meletakkan titik noktah .. kalau begitu entah bila aku akan berhenti ..

oh ya .. aku curi ini dari blog ini .. aku jatuh hati pada tulisannya .. mari aku kongsikan .. buat pemilik blog .. aku cuma pinjam saja .. buat pedoman aku di hari mendatang .. aku juga sedang cuba .. berbicara sehingga aku temui cahaya .. terima kasih ya ..



cahaya dan kata-kata

keyakinan dan akal yg geliga bekerja ketika kita sedang 
berkata-kata selalu melupakan kita kepada audience. kita
 umpama membawa pendengar kedalam alam fikiran kita 
dan membawa bersama mereka untuk merasai apa yg 
dirasakan dan menikmati rasional yg kita fikirkan. 
walaupun sekadar berkata-kata, ianya menghidupkan
dan mampu mengentarkan jiwa.

natural leadership is a build-in genius yg boleh influence akal 
fikiran, perasaan dan menggerakkan tubuh menuju apa yg didengari.
bukan sekadar itu, dengan ruh yg bercahaya ia umpama sihir
yg melupakan segala penderitaan, menerangkan semua
kegelapan dan memberi cahaya kepada kehidupan yg kelam.

dan dicelah itulah hadirnya kata-kata agung yg memberi
 cahaya kepada tamadun insan. ketika semua penyair 
arab asyik melantunkan kalam indah, al-quran hadir 
umpama sihir yg mengenggelamkan releksi akal dan 
membawa manusia kealam keindahan tiada tara.

sehingga kejahiliahan pasrah tunduk kepada 
kalam agung dan hati mula bercahaya. subhanallah.

 renunglah dan teruslah berbicara sehingga engkau 
akan bertemankan cahaya.
wallahuaklam.

No comments: