Thursday, October 27, 2011

~ cerita test 2 ~

... salam ...

test kedua pula
test yang paling saya yakin
sebab ianya test mathematics
DIFFERENTIAL EQUATION
serius yakin gile
masuk bab 1 , 2 , 3 , dan 5
so means ada 4chapter
dan ada 4tutorial
gile kalau kata xyakin sebab 4tuto mmg habis complete dgn semangat
:)

2-3 jam sebelum test
satu hapa pon xdpt buat
buat ape semua jadi salah
differentiate salah
terlupa negatif
tolak jadik tambah
ok fine lah
cuba relak n tawakal

"ALLAH NAMPAK USAHA KITA"
kata kata semangat dari seorang sahabat

baiklah...try chill

dapat soalan
buat soalan dengan yakin sehingga tamat
test 1jam 30 minit
1jam pertama dah siap
ada lagi 30 minit
sumpah xtahu kenapa lah xnak check balik
xterfikir plak nak check jawapan yang dah dibuat dengan senyuman sebab dapat jawab
silly sungguh
:(

5minit terakhir
saya baru tersedar ada kesalahan
5minit terakhir
dah rasa frust habes sebab yang salah uh mmg xpatut salah
sebab kesalahan yang saya lakukan ialah kesalahan yang sering saya ingatkan dan marahkan pada sahabat2 yang buat kesilapan itu
akhirnya saya juga yang melakukannya
seriues la beb
xkan la xfrust melampau kan
=,=''

:(

masih duduk dalam dewan exam hingga habis semua manusia keluar
sedih
sedih yang teramat sangat
sebab sedar pada waktu yang terlewat
waktu ni frasa 'better late than never' mmg menyebalkan

'dah lah,,xde rezeki' pujuk seorang teman

saya mampu tersenyum mendengar pujukan mereka
kaki meneruskan perjalanan

entah bila masa pula hujan membanjiri
tapi hujan ini tak perlu pakai payung
sebab hujan ini cuma basah sendiri

saya cuba kuat untuk ikhlas kehilangan apa yang saya hilangkan tadi
saya cuba ikhlas 
saya cuba mencari erti kehilangan kali ini
teringin juga seperti zulaikha yang menemui iman dalam kehilangannya 

akhirnya saya menjumpai sesuatu
sesuatu yang berharga untuk ditangisi
sesuatu yang tidak dibaluti walaupun mengerti hukum hakamnya
sesuatu yang sudah dipasang niat tapi masih ditangguhkan
sesuatu yang sering dinasihatkan tapi diendah

alhamdulillah
ianya menjadi perubahan besar seorang anak
anak gadis yang begitu menyayangi ayahandanya tercinta

alhamdulillah
dalam kehilangan saya juga berjaya menemui jalan
dalam kehilangan mampu lagi saya muhasabah diri
alhamdulillah

'xpelah,hilang kat dunia je..ilmu yg awak sampaikan pd kwan2 lain insyaallah ada ganjarannya di akhirat nanti'
kata kata dr seorang gadis yang semakin sy syg
membuat hujan semakin deras
rasa sgt terpukul
apa kita belajar kerana ALLAh
atau kita belajar kerana nak dpat markah

khilaf
saya mula pasang niat kembali

belajar kerana ALLAH

khilaf
kerana saya mula alpa pada pesanan ABUYA
kerana terlalu sibuk mengulit kenangan bersama buku buku dan nota nota kuliah

p/s : aurat itu perlu dijaga kerana ianya mmg tuntutan dalam agama...bukan kerana ianya menjadi diri kita atau style kita atau ikutan...renung renungkan anak gadis yang sayangkan ayahnyapasti tidak mahu menyebabkan perjalanan ayahnya ke syurga tergendala gara gara dirinya bukan :')

No comments: