Wednesday, August 24, 2011

~ ramadhan 24 ~

... salam ...

salam ramadhan semua...
:)

mari lihat apa yg berjaya dilakukan hari ini...

kuih pertama ialah KUIH SUJI...
ini kuih kesukaan ABUYa...
ABUYA bising kat UMI sbab xngat kuih kesukaan dye...
tp hakikatnya ABUYA sendiri lupe dy suke kuih ape..
=,=''
bile nmpak kuih suji ni bru la sibuk2 ckp ini la kuih yg dye suke...
haha~



inila kuih suji...
rasenya enak bangat...
lagi2 bile mencair dalam mulut...
marveloooss!!
:)


selepas disapu kuning telur


siap packing
:)

kuih kedua dan terakhir ialah...
KUIH  TAT NENAS COMEL
:)
ini pertama kali saya menghasilkannya...
dan sangatla leceh...


kepenatan bertambah tambah bile kene pukul butter,aising dan telur secara MANUAL...
OGH x saye???
semuanya gare gare mesin pengadun itu rosak...
sbenaye sy xtau ape nama benda alah yg rosak itu...
tp xkesah laape nme dy..yg penting bende itu rosak...
lalu wajibla mengimbau zaman zaman dahulu di mana sy terpaksa memukul dan memusing musing dgan jayanya...
=,=''


fine la dah rosak kn...
tp xcukup dgan itu saje...
sbab pencetak pon buat hal jugak...
waaaa~
yg wane coklat gedabaz punye besaq 2 bru jek beli malam sbelom nak buat kuih...
rm 8.90...
mak aih...besar betul dgan harapan sngla keje...
sat lagi nak menekannye punyela payah...
mau teberak2 woo....
uhux3...!!
last2 p beli yang baru...
pkai acuan semperit yg belah kanan gamba ...
lg senang weh...
tp jadi kecik cecotet la kuih saya...
sbab itu sy panggil kuih itu COMEL...
:)


inila hasilnya...
comel betul kan...
memang gigihla sy nak buat...


digulung dgn penuh kasih dan sayang oleh saya
serta dgn kesabaran yg tinggi
jua kepenatan pinggang yg sgt sgt penat


itu jem nanas made by UMI
sedap sebab masam masam manis


 dibakar
:)


done


nak penuhkan sedulang pon mmg la sgt payah
sbab kuih sy sgt comel


nak susun pun payah sebab saiz x same...
haha~
tp naseb bek la xrapuh...
klau x mau menangis tgok kuih yg disusun jadik abuk abuk saje...


akhirnya berjaya jugak...
nak buat kuih TAT nih jek dr pukil 11 pagi hngga 2 ptg...
bru 1 adunan jek kot....!!!
aduh...

tp mujurla respon dr responden responden yg tau makan kat umah nih ok...
sedap dan buleh dijual...
tp xsnggup la nak jual sbab nak makan sendiri pun rse syg!!!
hahaha~
mau x nye....
berpenat lelah buat alih2 makan seronok aje...
lagi lagi bile kuih nye comel..
sekali makan maunye 2 tau 3 budak budak nih ngap...
hux3...
itu sekali..kalau berkali kali...
alamat x smpai la UTM kuih tat comel nih...
=,=''

sekian
selamat tahajud semua !!!


p/s : OGH ialah OH GILE HEBAT...
penangan cerita ana lu'lu
heee!

2 comments:

nuha said...

haha..
last ke nie??
:P

Nazhirah Mazlan said...

eh..blom lgi...
:)