Monday, August 22, 2011

~ ramadhan 22 ~

... salam ...

ini puasa ke 22 dan hari kedua saya berusaha...
pertandingan beregu saya dan jaja masih diteruskan...
:)

mari cerita tentang lipo sebentar...
kasihan lipo yg kesedihan melihat semangat kami yg berkobar kobar untuk bertanding...
lipo pasti terkilan x dpat cuti bersama sama...
x mngapalah lipo...
mari doakan semoga lipo bahagia di sana...
:)

kuih yang berjaya dihasilkan hari ini ialah...
jeng jeng jeng ...

1 . BISKUT COKLAT


yang siap dicetak UMI


suda siap dibakar

2. KUIH MISLAT CHIP TONGKANG

haha~
unik kan nama kuih saya...
:)
mari cerita tntang kuih ini...
alkisah,,sy nak buat Almond London...
tp nk buat mcam mne kan...
sbab buah Badam x ade...
nak ke kedai malas...
jadi saya guna la apa yg ad di rumah...
lgi pula sy yg buat,,so sukahatila kn..

kbetulan ABUYA blik keje awal...

ABUYA : kuih ape kak?
SAYA : almond london*sengih
ABUYA :eh,,ade badam ke?
SAYA : xpyah pkai badam...
ABUYA : abes 2 ltak ape?
SAYA : kismis ngan coklat chip...
ABUYA : klu mcm uh bkan almond london...
SAYA : dah uh??
ABUYA : biskkut mis lat chip tongkang

saya dan UMI mampu gelak saje...

mari lihat...


bulat bulat


himpunan kuih yg siap dimasak


sedia untuk dilimpahi coklat


coklat mencurah !!


limpahan coklat yg manis


kuih yg suda bisa dimakan
:)


3. kuih buah campur


pelbagai buah campur yg ada
:)


siap !!!
sgat simple...
cume pnat membuat bulat bulat bulat
:)

4 . biskut nestum + oat


adunan


siap dicetak


di bakar


siap dimasak..
:)

sekian..
hari ini 4 kuih pulak...
gare2 mnyahut seruan jaja...
bagaimana pula dgan jaja???
:P

selamat berbuka awak!!!





4 comments:

Princess Feyqa said...

wow sedapnye nampak semua ni

Amy Syaquena said...

Salam kenal , singgah dan follow sini.. jom singgah belog saya..

http://www.sinarraudah.com/2011/08/jatuh-cinta-dengan-budu-layan-colek.html

nuha said...

ptot la rhsia sgt..:P

Nazhirah Mazlan said...

princess : insyaallah sedap..:)
amy : salam kenal juga..:)
nuha : haha~harus la bg surprise!!!