Monday, August 22, 2011

~ cerita puasa #21 ~

... salam ...


puasa ke 21...
sekarang saya lagi tersenyum menonton cerita jangan tidur lagi...
kelakar...
:)
lbih2 lagi bila segmen cili api dgan budak2 kecik...
haha~tenganga nganga mulut aku tgok cte uh...
ok  fine...stop bahagian itu...


hari ini puasa ke 21...
pagi-pagi lagi UMI xsedar nak kejut sahur...
semua ni penangan nasi beriani abah jaja semalam...
habes semua ketiduran...
mujurla aku sedar gak...
tp aku sedar pon jam aku da pkul 5.31pagi...
tp bile aku kejut UMI,UMI kte jam dye da pkul 5.40pagi...
dan subuh plak pukul 5.50pagi...
lalu marathonla sahur kitaorg hari ni...
aku sbenarnye xkisah pon klu x sahur...
tp hari ni UMI da stat nak buat kuih...
so,,haruslah aku bertenage..
tambahan lagi adik-adik aku uh nt lembik jek...
:)


dan selepas subuh aku tidur kembali walaupun menyedari hakikat tidur lepas subuh xbagos...
tp aku msih kepenatan stelah dikerah nyai ku untuk bekerja semalam..
lepas bngun aku terus bersedia buat kuih...
cerita kuih raye pertama aku ada di sini...
sila klik okayh awak..
:)
dan cerita si jaja pula di sini...
jaja dan kuih-kuihnya serta lagaknya...
:)


nmpaknya jaja tidak mahu mengalah dlam perlawanan ini...
tp perlu diingatkan bahawa jaja telah mule bertanding satu hari awal...
ohhh,,,xaci sungguh...


ok..berhenti cerita tentang kisah kami dan kuih kami..


petangnya plak aku ingat nak mule packing2 nak kembali ke UTM...
semangat!!!
tp bru jek aku nak berjinak jinak mengemas ada pula tetamu ALLAH yg dtg ke rumah...
tetamu itu membawa rahmat...
:)
dan sat g tetamu aku uh nak tumpang solat la plak...
aku dahla tgah srabut2 kepale otak..
lalu,,haruslah bilik aku serabut juga bukan...
:)
nseb bek la UMI suruh tetamu solat kat blik dia...
dan aku pon marathon la kemas2 biik sekadar mampu...
seb bek la aku tergerak nk kemas sbab pas uh tetamu aku uh dtg bilik aku berbual-bual...
=,=''
nasib la aku baik sempat kemas bilik aku yg totally disaster itu...
*senyum


then xjadikla aku nak packing hari ini...


petangnya plak...
mak usu ajak berbuka bersama di rumah nyai...
oh,,le rumah nyai lagi aku...
:)
bak kata jaja '' cucu mithali ''


sampai je kat umah nyai..
aku salam nyai...
dan nyai pun ckap kat aku...
'' eh,,dtg lagi si comel ''
haha~aku cume tergelak dnga nyai pngil aku comel...
:)
haha...aku text sepupu sayang aku cakap nyai panggil aku comel...
san sepupu aku kate aku dah buleh jadik cucu kesayangan nyai plak lpas ni...
haha~


tibe2 aku tringat mase aku ke rumah nyai bersam kakak sepupu...
mase nyai nmpak kakak sepupu punyala nyai peluk kakak sepupu itu smpai nak nanges...
sbab kakak sepupu aku blaja di UK..
so da lme la xjmpe knon2 nya..
pdhal same jek aku yg blaja kat JB nih..
sme jek lme xjmpe nyai..haha~
tp kan bile nnyai nmpak aku jek...
bleh plak dye tnye...
'' eh,,sape nie ? ''
wahhhh...ko mcam rase nak balik x dr uma nyai kau waktu itu jugak....
sedih betul..
da lme sikit brula nyai ingat name aku...
hux3...
ini situasi pertama...


ada lagi situasi kedua...
kalau mase aku remaje zaman sekolah menengah uh...
nyai aku selalu je pngil aku dgan name adik kakak sepupu aku itu...
waktu remaja aku amatlah sering malas nk ke rumah nyai,,,
sbab dye langsung xingat nme aku dan selalu salah pngil...
hua3...
=,=''


tp bile da besar macam ni...
aku da xpedulik da...
cume aku tepk saje,,
mcam manelah aku nanti bila da tua...??


ok,,tamatla kisah hari ini...
aku harap aku mudah tido...


selamat bertahajud dan bersahur awak semua...
:)

5 comments:

nuha said...

jgn salahkn nsi uh smpy ko x sdr nk bgun sahur..:p

Nazhirah Mazlan said...

haha~
back up abah ko plak..

nuha said...

sbb...
kitaowng pn mkn nasi yg same..
xda mslh utk bgun sahur itu~
hahaha..
ptot'ye org yg msk la x bgun sahur sbb pnt msk..
hakhakhak..:D

lipoo said...

lalalala.cucu kesayangan. hahaha. untunglah kau. hahaha

Nazhirah Mazlan said...

nuha : ktorg mkan pkul 12malam...
so efect dye lmbat sket..haha~ :P

lipo : haha~aq da dpt award cucu syg la pulak...
untung la...:D