Sunday, August 21, 2011

~ cerita puasa #20 ~

... salam ...

hari ini seperti yang dijanjikan...
aku dan kakak sepupu menyahut seruan jihad...
jihad membantu nyai...
walaupun pd awalnya kakak sepupu menangguhkan masa selama 30minit gara2 dirinya yg masih mahu lena bermimpi...
namun akhirnya sampai jua kami ke rumah nyai...
:)
aku hanya merancang..dan Tuhan yg menentukan...
aku merancang untuk pulang ke rumah jam 12.30 tengah hari...
tapi akhirnya aku dan kakak sepupu berjaya pulang jam 5.30 petang...
kami bertungkus lumus menyediakan persiapan nyai untuk lebaran dan menyambut anak-anaknya pulang...
dan nyai terlalu bersemangat hingga megerah aku dan kakak sepupu dgan sekerah kerahnya...
mujur kami juga dibantu adik sepupu...
langsir nyai suda siap dipasang...
cawan-cawan sudah siap tersedia...
pinggan mangkuk sudah bersih di lap...
bekas kuih sudah harum digilap...
salam lebaran nyai ku sayang...

dan petangnya pula...
aku hampir lupa dgan jemputan majlis berbuka di sekolah agama...
khatam al-Quran,iftar ramadhan,solat hajat,terawih bersama serta majlis perpisahan...
majlis yang digabungkan menjadi satu...
aku mmg sebolehnya mahu memenuhi jemputan itu...
kerana aku begitu rindu bermain di sekolah...
mujur ada jaja...
:)
dan kami pergi bersama...
inilah jua kali pertama kami berbuka bersama-sama...
:D
sungguh...seronok benar berada kembali di sekolah itu...

dan aku bertemu BOB...!!!
BOB hanyalah seorang budak berumur 13 tahun yg sgat sihat...
:)
BOB kawan adikku AKMAL...
aku sering menyebut2 nama BOB sejak 3tahun yg lepas...
sengaja aku mengusik adik2ku...
dan hari inilah kali pertama aku melihat BOB...
dan BOB sgt sihat...
:)
dan BOB sgt terkejut sbab aku mengenalinya...
dan ya...
perkara yg paling kelakar bila kawan adikku AKMAL mengirimkan salamnya pada aku...
hahaha~
mmg xbleh bla...
maaf lah adik...
umur adik baharu 13 tahun...
:)

dan menjelang malam selepas habis terawih...
aku dan jaja memecut meninggalkan majlis krana tidak lah mahu aku mendngar ucapan2 perpisahan...
dan kami menuju ke BAZAR RAMADHAN parit sulong...
sekadar menjamu mata kata jaja...

alhamdulillah kami selamat pergi juga selamat pulang...
dan apa yg sy banggakan ialah...
saya telah pergi ke bazar dgn memakai BAJU KURUNG...
harusllah sy bangga sbab sy sgt liat untuk memakai baju kurung kecuali RAYA...
:)

selamat tahajud awak

p/s : ayat skema habis...sumpah poyo..tolong percaya..
:P

2 comments:

nuha said...

haha~
untungla bob dpt msuk skali dlm cte ko nie..:P

Nazhirah Mazlan said...

haha~
aq kan teruje dgan budak BOB uh...
:DD