Friday, July 1, 2011

~finally she did it~

... salam ...

Akhirnya dia merelakan jua...
Ada satu  saat aku terasa ingin menghalang...
Ada satu saat aku rase ingin sekali mencuba menenangkan...
Ada satu saat lagi aku nak dia tahu aku mahu membantu....
Dan sampai satu saat yang lain aku tersedar yang aku xmampu langsung melakukan apa2...
Aku Cuma mampu diam kaku melihat dia kehilangan impiannya...
Impian yang dia yakin dia bakal kecapi...
Impian bahawa dia boleh mencorakkan hidupnya sendiri mengikut apa kata hatinya...
Tapi sekarang hilang...
Semua impian itu terpaksa dipadam dan ditinggalkan...


tapi sebenarnya aku kagum dengan dia...
malah aku sendiri masih tak percaya dengan keputusan akhir yg dia ambil tanpa kerelaan hati...
aku sungguh xsangka masih wujud anak yg melepaskan impian mereka dan menurut impian ibu bapa...
sungguh aku xsangka...
walaupun keputusan dia ditentang teman-teman sekuliah..
mungkin ada satu hal yg teman-teman tidak tahu dan lupa...
seburuk mana pun ibu dan ayah kita...
kita pasti xmahu sekali melukakan mereka kalau kita tahu kita mampu menggembirakan mereka...
walaupun apa yang menggembirakan mereka membunuh kita...

 


aku yakin dia masih tidak percaya juga...
tak percaya dia melangkah keluar Universiti tanpa segulung ijazah...
melangkah keluar tanpa jubah merah...
melangkah keluar meninggalkan teman-teman...
dan segalanya...

cuma satu hal yang aku yakin...
dia lakukan semua ini untuk ibu...
ibu yang membawanya bersama selama 9bulan...
ibu yg bersabung nyawa membawa dia ke dunia...
ibu yang lelah menjaga dan mendidik dia...
ibu yang hanya mahu lihat dia punya jaminan untuk hidup kalau2 satu saat nanti ibu sudah tiada...







 di antara kita..
kau la yg paling aktif...
aku masih ingat lagi..
asal cuti jek,,kau la yg plg lmbat gile nak balik...
kem sane kem sini...
kau jugak la yg plg excited join program2 kat Usim kau...
kau arrange n join mcm2...
xmcm aku ngan jaja yg malas aktifkan diri...
kau betul2 menghayati life as a student...
tp syg semuanya dah berakhir...
aku xtahu nak ckp apa pada kau...
sebab aku pun dah putus asa nak tulung kau...
aku asyik cakap 'nak buat macam mana...redho jek lah'
sebab aku sendiri dah xtahu nk bantu kau...
aku sendiri rasa lumpuh...
apatah lagi kau...
maaf sebab aku xmampu bantu...

aku masih ingat lagi...kalau cuti jek...bende yg excited buleh aku buat mase cuti jumpa kau ngan jaja...
aku xingat pulak kalau2 aku ade kawan lain kat sini...
tp nanti bila cuti,,hny tinggal jaja dan aku...
cuti kita xlagi sama...
mungkin cume cuti raye saje nanti...

aku nak kau tahu...
impian yang kau padam 2 jgn pernah kau matikan...
impian kau biarlah tertangguh...
insyaallah nt akan smpai masa untuk kau...
aku yakin kau mampu teruskan walaupun lambat...
yakinkan diri kau apa yg kau lakukan ni betul...
tabah dan ikhlaskanlah hati kau...
aku cuma mampu doa agar urusan kau dimudahkan nt...

kau sahabat aku...
sahabat terdekat dan paling lama yg aku ada...
walau gaduh macam mana pon kita mesti baik balik..
mungkin sebab kita sepupu kan...
gaduh pon macam sibling...
mungkin sebab aku tiada kakak dan adik perempuan...
jadi kaulah yg aku ade...

aku doakan kau berjaya...
dunia dan akhirat...
amin...

p/s : aku sedih bace blog kau...
aku harap lepas nie kau bahagia...
bahagia yg dtg dari hati...


 

2 comments:

nuha said...

sahabat dunia akhirat..AMIN~

pah said...

naz,,,napa dgn dia???